Andrzej Tadeusz Kijowski Andrzej Tadeusz Kijowski
213
BLOG

Obdarz nas Pokojem! Krzyż i Agnus Dei - z Wideoteki ATeKi

Andrzej Tadeusz Kijowski Andrzej Tadeusz Kijowski Polityka Obserwuj notkę 1

Krzyż Na Krakowskim Przedmieściu ocalał. To znaczy, że trwać będzie Golgota tych co tam stoją, tych co się modlą, tych którzy się pysznią i tych co z perspektywy Budy Ruskiej mają to w nosie.

Krzyż ocalał. Naród pod nim umiera. Politycy szarpią włókna, poeci miotają metafory. Myślałem, że to cynizm i świadoma prowokacja. Wygląda na to, że przeceniłem przeciwnika. To głównie, choć nie jedynie zapewne – zadufanie i buta.

Myślę, że consensus zostanie wypracowany. Ale będzie już po herbacie. Nie mogę zapomnieć tej lekceważącej, rzuconej na odchodnym uwagi Szefa Kancelarii ( nie zapamiętałem nazwiska i myślę, że nie ma powodu…), który nagle rzucił:  - a Tablica … tak będzie choć jeszcze nie wiadomo kiedy i jaka. 

A przecież tylko o to cały czas chodziło. O to jedno proste lecz po ludzku wypowiedziane -  zdanie !!!

Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata – zmiłuj się nad nami.

Niektórzy z Państwa wiedzą, że żyję dziś w kilku niematerialnych wymiarach. Czasem jakiś salonowy Egzorcyzm wypalę, ale tak naprawdę kończę mój Opis Obyczajów, a w nim wspomnienia Teatrów Ogródkowych i Ogrodów Frascati.

Od kilku dni ostatni rozdział z tego cyklu uzupełniam publikacją na youtubie i w Salonie kolejnych części Małej Mszy Radosnej Jerzego Derfla.  Dziś przyszła pora na „Agnus Dei”. Zdjęć z tego zdarzenia z 15 sierpnia 2006 roku niewiele więc wspomagam się innymi upamiętniającymi zniszczony festiwal.

Jednak gdy dziś krążyłem pośród zdenerwowanego tłumu, gdy widziałem jak szczuci na siebie przez agentów ludzie, zmęczeni, zdenerwowani, przestraszeni – sami sobie zaczynają się rzucać do gardeł. Gdy musiałem się tłumaczyć z za dobrej komórki robiącej zdjęcia czy żartoipbliwego nazwania eleganckiej Pani ślicznym moherem.

Gdy zrozumiałem jak pod tym Krzyżem kona nasza wspólnota – pomyślałem by dzisiejszą modlitwę Jurka Derfa dedykowaną księdzu Wiesławowi Niewęgłowskiemu uwspółcześnić. Niech w takt  tego błagania będą wyświetlane migawki z dzisiejszego krzyżowego czuwania!

Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata – obdarz nas Pokojem.

 

Kawaler Krzyża Komandorskiego Polonia Restituta     Moje poglądy polityczne są - gramatyczne.      Nie głoszę takich, które źle brzmią po polsku.            „Opis obyczajów w 15-leciu międzysojuszniczym 1989-2004”  „Organizacja kultury w społeczeństwie obywatelskim na tle gospodarki rynkowej. Czasy kultury 1789-1989”.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka