Andrzej Koneszko Andrzej Koneszko
767
BLOG

Egzaltacja gimnazjalistki, czyli do antylemingów

Andrzej Koneszko Andrzej Koneszko Rozmaitości Obserwuj notkę 13

EURO się kończy, flag na autach jakby mniej, Nowy Świat mniej zaludniony i kolejki w barach bistro mniejsze. I żal. Flag, kolejek, kosmopolitycznych wódek i lingwistycznego konglomeratu. Bo to był karnawał niedoceniony. Karnawał o jakim nawet nie marzyłem, gdy mając niespełna piętnaście lat pojechałem do pobliskich Suwałk na wiec Lecha Wałęsy w kwietniu 1989 roku. I wtedy, gdy jako gówniarz nosiłem znaczek Solidarności w bluzie dżinsowej dekatyzowanej kupionej na bazarze w Białymstoku. Bo kto mógłby wtedy marzyć, że za lat przecież nie tak wiele, będziemy gościć u siebie kawał Europy. I ten kawał będzie się dziwować – „kurna chata – fajnie tu u Was”. „ Nie spodziewaliśmy się. Stadiony macie superowe, miasta ładne, ludzie uśmiechnięci i strasznie mili”. Czy to na pewno Polska?

Kurde, przecież wtedy, w tym pięknym roku 1989 gdyby ktoś mi powiedział, że za lat 20 usłyszę takie opinie od Holendra w warszawskiej modnej knajpie to pomyślałbym, że Holender odleciał. Gdyby ktoś wóczas mi powiedział, że w gazetach przeczytam kiedyś zachwyt nad moim udręczonym krajem, to pomyślałbym, że wariat pisał. A dzisiaj słucham i czytam tamte niewypowiedziane projekcje. I jestem dumny. Tak. Dumny. Także z tych flag wywieszonych na autach lemingów z Miasteczka Wilanów. I dumy mojej nie pomniejsza publicysta Warzecha, któremu flaga przestała się podobać, bo grillowa zbyt. Tak, możecie nazwać mnie egzaltowaną gimnazjalistką, bo chodzi o to, że gdybym wtedy – w roku 1989 - znał pojęcie egzaltazji, to bardzo chiałbym się 23 lata później egzaltować. Flagami na autach, kolejkami w barach, ładnymi stadionam, lingwistycznym konglomeratem i zachwytem Świata Zachodu. I chuj z Warzechą.

 

 

PS.  I mam tylko swoją małą nadzieję, że jakiś mądrala nie będzie mi tera odpowiadał niewydolnymi sądami, kolejkami w przychodniach i nieoddanym wrakiem.

Żaden

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości