Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
12
BLOG

Aforyzmy 17

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0


AFORYZMY - autor Zygmunt Jan Prusiński

Szeleści wiersz skrzydełkami drozda - jest mi w tym czekaniu słonecznie.

Czekam pod świętymi japońskimi wiśniami, akurat różowe kwiaty rozkwitają jakby uśmiechem przyciągały jaskółki.

Zdaję się na nią, białą kobietę, nie słucham gór, mórz i jezior.

Jej echo nawarstwione uczuciem, zerwałem konwalie dla Ewy dziko rosnące.

Kobieta idzie do mnie, ma czerwoną sukienkę gładką jak skórę.

Uwodzi mnie czystością wobec nut które układam dla niej.

Pomiędzy przystankami modyfikuję lot kukułki.

Zatrzymuję się przy strumieniu, tu kiedyś Juliusz Słowacki pisał poematy.

Bajkowa kwiaciarka umie się uśmiechać, lubią ją kwiaty.

Skradają się motyle czerwcowe a bajkowa kwiaciareczka śpiewa moją piosenkę do samego wieczora.

Wracając z lilią usłyszałem jak pokrzywy się kłóciły, która z nich jest ważniejsza.

Poszedłem tam gdzie brzozy graniczyły z dzikim stawem - dlaczego dziki bo nie miał nazwy.

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura