Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część VI

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część VI

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


SĄCZONE MYŚLI


Po pogrzebie Mamy wczoraj
nie wiem o czym pisać -
zamglenie w oczach.

Może to napisać że po trzech
latach na stypie u siostry Haliny
wypiłem cztery małe kieliszki
wódki - prawie sączyłem.

Rodzina zdała egzamin uczuć
zjechała się tak licznie -
i to mnie cieszy jako syna.

Współczuję tym którzy pochowali
swe matki - ja dopiero wczoraj
poznałem tę osobistą stratę
bo poza Nią własne dzieci są ważne.

O czym teraz pisać - musi minąć
kilka miesięcy żebym wrócił
do równowagi do powrotu w nicość.


25.02.2023 - Ustka
Sobota 13:35



ZAGUBIENIE

Po pogrzebie Mamy przedwczoraj
nie wiem o czym pisać -
wiem że wiosna się zbliża
kłębi się jak chmury
niesie niespodzianki.

Samotność polega na grze
a ta gra polega na odnalezieniu
wątków pozytywnych - na przykład
w sobotę na tych kanałach
które mam w telewizji nie było
ani jednego filmu a przecież
płacę abonament Polsatowi.

W tej epoce żyję w próżni
nie ma w moim mieście
ani jednego lokalu żeby
wybrać się i potańczyć
rozruszać w sobie rytm.

Czy jako antykomunista
mam dzisiaj chwalić komunę
że pod tym względem była
lepsza i zadbała o to
żeby tańcem się cieszyć?

W Ustce lokali było siedem
dziś po nich wiatr porutą gwiżdże.


26.02.2023 - Ustka
Niedziela 10:50



DRZEWO WESTCHNIEŃ

Po pogrzebie Mamy trzy dni temu
nie wiem o czym pisać -
wracają do mnie chwile które się
nie powtórzą nawet gdybym  
wyrywał drzewa w pobliskim lesie.

Otaczam ten świat modlitwą
podobno pomaga choć wątpię
co już minęło nie wróci - jedynie
poukładać te obrazki w sobie
zapalić świeczkę niech płonie.

Mnie niedaleko do końca to wiem
zakończenie musi być uroczyste
tam gdzie osty rosną rodzinne
opiewają urokiem malarza
który akurat maluje dla mnie.

Czy mogę coś podarować od siebie
to wiersze i piosenki dla dobrych ludzi.


27.02.2023 - Ustka
Poniedziałek 5:54



BÓL MIŁOŚCI  

Po pogrzebie Mamy cztery dni temu
nie wiem o czym pisać -
może to że dzisiaj raniutko badałem
cukier a tu taka niespodzianka
wynik 129 - nie miałem dawno  
wrócił optymizm i dobrze się czuję.

Wracam do nowych planów
choć wczoraj była ostra rozmowa
z Margot - a mnie takie sytuacje
odbierają skrzydła jakbym spadał
w czarną dziurę pokonany -
czemu (ludzie biorą się za łby)
jak nie poszanować miłości -
a może jej nie ma nie wiem
jestem dla niej za słaby...

Może stanę się mężczyzną
na znak księżyca tylko w niego
wierzę od jakiegoś czasu.


28.02.2023 – Ustka
Wtorek 2:58



Wiersze z książki "Dzwon w pieśni"


________________________________________________________________________











Zobacz galerię zdjęć:

autor Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński
autor Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura