Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Wiersze z książki „Modlitwa do pająka” - Część VIII

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Polityka Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI  MODLITWA DO PAJĄKA - część VIII

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


PÓŁ SZEPTEM W ROZMOWIE Z KSIĘŻYCEM


Na razie jesteś daleko.
Wypuściłem pocztowce z gołębnika,
każdemu przekazałem treść wiersza
żeby któryś doleciał do twej sypialni.

Joanno, to są tylko wiersze miłosne,
pisałem je w głębinach Szafirowej Doliny.
W jednym śmiało dopisałem
o zachętach nie tylko ciała modlitwy
przejść z jednego brzegu na drugi brzeg. -
Jakby chodziło tu o życie pstrągów
w górskim potopie - czynię w tobie spokój,
zbliżam się z pragnieniami.

Z długiej drogi powracam nastrojony
ja traper sam z wiersza opuściwszy próg.
Nastrój powracających gołębi cieszy,
nie wiem tylko kiedy kolory miłości
zapiszę w tobie nad ranem -
wtenczas jestem rycerskim kochankiem.

- Księżyc zbliża się do ciebie...
W moim erotyku ma on ważne miejsce.

31.08.2010 - Ustka
Wtorek 20:26



KOBIETA W NIEBIESKIEJ SUKIENCE

Nie, nie jesteś laleczką, nie jesteś zabaweczką -
dla mnie jesteś kobietą w niebieskiej sukience.

Kocham kobietę w sukienkach!

To kobieta w sukience jest bliżej, wchodzę w sferę erotyczną -
jesteś Joanno bardziej kobieca.

Zapraszam cię do tańca, co najwyżej przytulę
mojego anioła w śnie wymarzonym.

30.08.2010 - Ustka
Poniedziałek 21:12



IDZIEMY PO BURSZTYN

Chodź Angeliko dzisiaj nad morze,
w Ustce jest dobry wiatr
by zebrać cały kosz bursztynów.

Będziesz uśmiechnięta a mewy
dadzą nam koncert, zatańczymy i my
z nimi białą radość na plaży
w ramionach naszych i wiatr zatańczy.

Pełna niepokoju ze sztandarami
werble i dzwony na cześć twego piękna
w lustrach i kryształkach,
a we mnie wiersze w rozpisie dla ciebie.

W tej statecznej osłonie obudzimy
miłość i przyrodę, jakże pojętą i ponętną
w obszarze roślin na wydmach,
które latami milczące oczekują towarzystwa.

Nie uciekaj od liryki poety
ani w dzień ni w nocy,
choć zaostrza w erotyce sympatię
i prądy życia a ciało jak ołtarz
unosi się z niebem do ludzi.

Przyjmij moją prośbę na piasku,
tam napisałem ten wiersz do końca
by się z nasienia dźwignęło ku niebu.

Wrócimy tu z powrotem za sto lat...

29.08.2010 – Ustka
Niedziela 9:34



PSALM EROTYCZNY DO KOBIETY

Kiedy skończysz
po modlitwie
malować obraz
o przyszłości,
pomyśl o mnie.

Gdzie zostawisz
urok miejsca
w szczerym polu,
obudź mnie.

Swoją kobiecość
przybliż
do mojego snu.

Weź moją rękę,
dotykaj nią
intymną przyrodę.

Pokocham rosę
i echo w tobie.

28.08.2010 – Ustka
Sobota 22:46


Wiersze z książki „Modlitwa do pająka”


________________________________________________________________



Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński autor ZJP autor ZJP autor ZJP autor ZJP autor ZJP

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka