Łukasz Rzepiński Łukasz Rzepiński
1606
BLOG

Historia genetyczna Europy

Łukasz Rzepiński Łukasz Rzepiński Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Stworzyłem filmik pokazujący rozchodzenie się głównych haplogrup w Europie

Główne założenia:

- teorie głównego nurtu, zignorowałem wszelkie alternatywne, których jest bez liku (np niektórzy Węgrzy twierdzą że liczą sobie 10.000 lat, zignorowałem również izolowane teorie genetyczne o "odwiecznym" pochodzeniu Polaków i istnieniu dziwnych tworów w postaci państwa Lechia nigdzie nie odnotowywanych)

- Celtowie i Zachodnia Europa zostali potraktowani przeze mnie po macoszemu

- Nie wiadomo czy R1A czy R1B dostało się do Skandynawii wcześniej. Grupy Nordyckie i germańskie posiadają mieszankę I1/R1B/R1A w proporcji 40/40/20, Niemcy znacznie więcej R1B na skutek wchłonięcia grup Celtyckich na południu, dodatkowo 30% Niemców posiada geny słowiańskie na skutek wchłonięcia Słowian połabskich

- Niebieskie oczy, blond włosy i charakterystyczny wygląd nordycki jest prawdopodobnie zasługą grupy I1 a nie genów Indoeuropejskich. Słowianie posiadają do 70% genów indoeuropejskich a w źródłach bizantyjskich są określani głównie jako szatyni a także rudzi

- Co do Słowian jestem raczej przekonany do teorii allochtonicznej - czyli narodzin na terytorium Ukrainy. Z genetycznego punktu widzenia nie ma to jednak znaczenia czy narodzili się w Polsce jak mówi teoria autochtoniczna czy na Wschodzie

- Założyłem że Weneci (tajemniczy lud na terytorium Polski) nie byli ani Germanami ani Słowianami ale odrębną grupą, wchłoniętą potem przez Germanów i Słowian; nie pokazałem inwazji Scytyjskiej

 

 

 

 

37 lat, pracuję jako specjalista w Oslo pisuję głównie o historii i ekonomii ostatnio o podrózach, mentalności Skandynawów i Chińczyków

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura