Miki Miki
505
BLOG

Mrzonki i utopia

Miki Miki Polityka Obserwuj notkę 10

Poczytałem se właśnie wpis nikandera i turlam się ze śmiechu po podłodze. Koleś pisze, że ratunkiem dla polskiej gospodarki jest dodruk pieniądza, i rozdanie go emerytom. Ma to zredukować polskie długi ( w jaki sposób, tego już autor nie zapodaje...) i przestawić naszą gospodarkę na drogę przyspieszonego rozwoju.

Naszym problemem jest w istocie nadmiar wirtualnego pieniądza - stąd recesja i inflacja. Żeby dogonić Europę, musimy inwestować - leży w zasadzie cała infrastruktura, i zanim nie zbudujemy dróg, kolei etc, nie ma mowy o jakiejś eksplozji rozwoju przemysłu, czy chociaż turystyki, albo usług. Na to nakłada się globalizacja - produkcja masowo przenosi się tam, gdzie praca jest tania.

Realizacja mrzonki nikandera przywróci nas do sytuacji z 89 roku i trzycyfrowej inflacji. W efekcie i tak najbardziej poszkodowani będą emeryci - bo nikt im nie będzie rewaloryzował świadczeń w czasie realnym, a wypłata "dodatku seniora" według wartości nominalnej z zeszłego roku może wystarczy na paczkę dropsów w momencie realizacji.

Miki
O mnie Miki

nie lubię pisać o sobie, poczytaj moje teksty. Wiara jest jak kutas. Masz to sobie noś ale nie obnoś się z tym, nikogo nie zmuszaj do kontaktu a już na pewno nie wciskaj w usta dzieciom Napisz do mnie: miki(maupa)wiarus.org "Raz pewien Władek zadał bzdurom kłam, gdy kaczor bajki rozsiewał jak spam. Wtórując Henryce, zakrzyknął w rocznicę: Jarek, nie pierdol, nie było Cię tam"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka