MNB MNB
1272
BLOG

Atak na prof. Biniendę? Moja odpowiedź.

MNB MNB Rozmaitości Obserwuj notkę 13

"PO OWOCACH ICH POZNACIE"

 

Na salonie postanowiono rozprawić się z prof. Biniendą. Wiadomo ,że ryba psuje się od głowy i sygnał poszedł z Belwederu.

W tej sytuacji nie pozostaje mi nic innego niż zbadanie kwalifikacji członków komisji Millera :)

Wszelkie informacje pochodzą ze stron internetowych. Nie podaję linków ze względu na przejrzystość.

 

Jerzy Miller-przewodniczący

 

W administracji państwowej Jerzy Miller pracuje od 1990 r. Jest bezpartyjny. Ma opinię fachowca w sprawach finansów i administracji

Jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej. Studiował na Wydziale Elektrotechniki, Elektroniki i Informatyki - ze specjalnością automatyka cyfrowa. Karierę zawodową zaczynał jako pracownik naukowy w Instytucie Obróbki Skrawaniem.

W latach 1990-91 był dyrektorem wydziału organizacji i nadzoru Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, dyrektorem tego urzędu, a później wicewojewodą krakowskim (1993-98).Od lutego 1998 do 2000 r. był wiceministrem finansów w rządzie Jerzego Buzka. W latach 2001-2003 Miller był doradcą prezesa Narodowego Banku Polskiego. Później przez trzy miesiące kierował Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. W 2003 r. został dyrektorem Departamentu Komunikacji Społecznej NBP i członkiem Zarządu NBP. Od września 2004 do września 2006 był prezesem Narodowego Funduszu Zdrowia. Od grudnia 2006 był wiceprezydentem Warszawy

Miller stracił stanowisko prezesa Funduszu po zmianach w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

W latach 2000-2002 Miller był doradcą prezydenta Gruzji Eduarda Szewardnadze, przypominam ,że Szewardnadze stracił stanowisko w 2003r. po nieudanej próbie sfałszowania wyniku wyborów!!

Od listopada 2007 Miller był wojewodą małopolskim; podczas jego urzędowania w Małopolsce uruchomiono pilotażowy w skali kraju program koordynacji pracy służb ratowniczych w ramach Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Jako pierwsi w kraju pracownicy krakowskiego CPR mają możliwość automatycznej lokalizacji telefonów stacjonarnych i komórkowych, z których dzwonią zgłaszający!!! - fascynujące :)

W maju 2010r. podpisał w Moskwie memorandum na mocy ,którego czarne skrzynki pozostają w Rosji do czasu zakończenia postępowania sądowego. Treści memorandum nie znamy. Stan prawny takiej umowy międzynarodowej jest podejrzany.

Wykształcenia i doświadczenia w dziedzinie badania wypadków lotniczych nie stwierdzono :)

 

 

płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski - szef InspektoratuMON ds. Bezpieczeństwa Lotów

Płk Mirosław GROCHOWSKI swoją służbę wojskową rozpoczął w 1982 r., wstępując do WOSL w Dęblinie, którą ukończył w 1986 r. jako podporucznik inżynier z 3 klasą pilota wojskowego. Do 1999 r. pracował w 8 plmb na stanowiskach od pilota do starszego inspektora BL, awansując do stopnia kapitana i majora. W latach 1999-2004 pełnił obowiązki nawigatora, młodszego specjalisty i szefa sekcji szkolenia lotniczego w 2 Brygadzie Lotnictwa Taktycznego. W 2001 r. skończył z tytułem magistra wyższe studia pedagogiczne, a w 2002 r. studia podyplomowe. W latach 2004-2007 pełnił w Inspektoracie MON ds. BL obowiązki starszego specjalisty Pionu Lotniczego, awansując do stopnia podpułkownika, oraz szefa Pionu Statystyk i Analiz, awansując do stopnia pułkownika.


Posiada mistrzowską klasę pilota wojskowego i legitymuje się nalotem życiowym 1560 godzin, w tym 808 na samolotach naddźwiękowych Su-22. W swojej 21-letniej służbie 616 godzin spędził kierując lotami

Przez 21 lat wylatał 1560 godzin!!

Dla porównania major A. Protasiuk wylatał ogółem 3531 godzin .W tym na tu 154 2907 godzin , w tym 445 godzin na stanowisku dowódcy.
 

Płk. M. Grochowski wielokrotnie wyróżniany za wzorowe wykonywanie obowiązków służbowych w tym: przez Szefa Sztabu Generalnego za wzorowe działanie jako kierownik lotów po odpadnięciu od samolotu Su-22UM3K koła podwozia głównego w czasie startu :))

Całą swoją wiedzę i zaangażowanie poświęca problematyce bezpieczeństwa lotów biorąc czynny udział jako przewodniczący lub członek KBWL LP. Podczas badań zdarzeń lotniczych wyróżnia się szczególnymi predyspozycjami w dociekaniu ich przyczyn.- A to ciekawe jest :)

Pomimo zaleceń po katastrofie pod Mirosławcem po dwóch latach dochodzi do katastrofy w Smoleńsku. Są tacy ,którzy twierdzą ,że to kopia właśnie tej katastrofy CASY

"Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej szykuje wnioski o przesłuchanie członków komisji Jerzego Millera, dowiedział się Nasz Dziennik ze źródeł zbliżonych do moskiewskiej prokuratury.Na pierwszy ogień poszedł płk Mirosław Grochowski. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie potwierdziła, że wniosek o pomoc prawną w postaci przesłuchania szefa Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów wpłynął i został zrealizowany"

Źródło

 

 

 

do ministra obrony narodowej

w sprawie losu Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów

   Szanowny Panie Ministrze! W świetle raportu komisji J. Millera instytucje kontrolne w MON zawiodły całkowicie. Jedną z nich jest Inspektorat MON ds. Bezpieczeństwa Lotów. Jak można przeczytać na stronie tej instytucji, ˝Inspektorat MON ds. BL jest jednostką organizacyjną Ministerstwa Obrony Narodowej powołaną do organizowania i kierowania pracami Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWL LP) oraz prowadzenia kontroli stanu bezpieczeństwa lotów w lotnictwie Sił Zbrojnych RP i opracowywania zaleceń profilaktycznych po zaistniałych zdarzeniach lotniczych w lotnictwie państwowym˝.

   Uprzejmie proszę o odpowiedź na następujące pytania:

   1. Czy - w świetle kompromitacji Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów - planuje Pan jego rozwiązanie i powołanie nowej instytucji (z nowymi ludźmi) odpowiedzialnej za prowadzenie kontroli stanu bezpieczeństwa lotów w lotnictwie Sił Zbrojnych RP?

   2. Dlaczego nie zdymisjonowano kierownictwa Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów jako odpowiedzialnego za brak kontroli w 36. SPLT? Kiedy zostaną zdymisjonowani: płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski oraz ppłk pil. mgr inż. Robert Benedict?

   Z poważaniem

   Poseł Ludwik Dorn

   Warszawa, dnia 26 sierpnia 2011 r.

Źródło

 

Odpowiedź:

 

   Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie pana posła Ludwika Dorna w sprawie losu Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów (SPS-024-10549/11), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących wyjaśnień.

   Inspektorat Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów jest jednostką właściwą głównie w zakresie organizowania i kierowania pracami Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Ponadto prowadzi kontrole stanu bezpieczeństwa lotów w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i nadzoruje realizację zaleceń profilaktycznych po zaistniałych zdarzeniach lotniczych w lotnictwie państwowym.

   W chwili obecnej w resorcie obrony narodowej trwa ocena funkcjonowania wskazanego inspektoratu, a także całego pionu odpowiedzialnego za kontrolę stanu bezpieczeństwa lotów w polskiej armii. Pozwoli ona na stwierdzenie, czy ewentualna reorganizacja w tym obszarze może być przeprowadzona w ramach istniejących regulacji prawnych, czy też konieczne jest dokonanie działań legislacyjnych, również w zakresie ewentualnej zmiany ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, ze zm.).

   Pragnę przypomnieć, że w dniu 18 września br. weszła w życie ustawa z dnia 30 czerwca 2011 r. o zmianie ustawy Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 170, poz. 1015). Nowelizacja przewiduje m.in. usprawnienie sposobu i trybu powoływania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, uszczegółowienie jej składu, a także rozszerzenie zakresu jej właściwości.

   Przedstawiając powyższe wyjaśnienia, wyrażam nadzieję, że uzna je Pan Marszałek za wystarczające.

   Z poważaniem

   Sekretarz stanu

   Czesław Mroczek

   Warszawa, dnia 3 października 2011 r.

Źródło

Odpowiedź na temat :))

 

 

 

Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej szykuje wnioski o przesłuchanie członków komisji Jerzego Millera, dowiedział się "Nasz Dziennik" ze źródeł zbliżonych do moskiewskiej prokuratury. Na pierwszy ogień poszedł płk Mirosław Grochowski.

Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie potwierdziła, że wniosek o pomoc prawną w postaci przesłuchania szefa Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów wpłynął i został zrealizowany. Prokuratura nie chce ujawnić, czego dotyczyło przesłuchanie, ani w jakim charakterze został przesłuchany płk Grochowski.

Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej szykuje wnioski o przesłuchanie członków komisji Jerzego Millera, dowiedział się "Nasz Dziennik" ze źródeł zbliżonych do moskiewskiej prokuratury. Na pierwszy ogień poszedł płk Mirosław Grochowski.

Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie potwierdziła, że wniosek o pomoc prawną w postaci przesłuchania szefa Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów wpłynął i został zrealizowany. Prokuratura nie chce ujawnić, czego dotyczyło przesłuchanie, ani w jakim charakterze został przesłuchany płk Grochowski.

 

MNB
O mnie MNB

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości