Nowatorski sposób marketingu TV Republika zaowocował pojawieniem się następującej grafiki w celu wypromowania idei reparacji wojennych:
Telewizja Republika wychowuje sobie widzów o specyficznej inteligencji. Jest to promotor idei wychowania człowieka pisowskiego - tzw. homo pisetikus, który będzie całkowicie podporządkowany kolektywowi partyjnemu, a żadna jego myśl nie będzie odbiegać od idei wykreowanych na Nowogrodzkiej. Docelowo ma nie tworzyć wcale swoich myśli, a jedynie przetwarzać te, które mu będą zaszczepiane przez partię.
Pierwsze efekty projektu człowieka pisowskiego widać już dziś. Człowiek pisowski nie jest w stanie nawet zauważyć, że ktoś z niego zadrwił.
Przykładem może być obecność Majora Fydrycha z Pomarańczowej Alternatywy na kontrmiesięcznicy, która przez człowieka pisowskiego została zinterpretowana jaka blokowanie kontrmiesięcznicy.
Tymczasem Major odwołał się do początków ideologicznych Pomarańczowej Alternatywy. Miesięcznica była tezą, kontrmiesięcznica antytezą, a jego obecność w pomarańczowej czapce syntezą tego, co dzieje się w Polsce.
W jednej dłoni trzymał papierową tarczę ZOMO, a w drugiej napis "Nie tędy droga". Chciał on pokazać uczestnikom kontrmiesięcznicy, że aby obalić PiS nie należy iść na konfrontację z Policją, ale poszukać innej drogi.
Człowiek pisowski - nie skalany samodzielną myślą nie zauważa nawet, że ktoś z niego kpi.