Piotr Dwojacki Piotr Dwojacki
73
BLOG

Zarządzanie stocznią w Gdyni

Piotr Dwojacki Piotr Dwojacki Gospodarka Obserwuj notkę 6

Czy zostanę prezesm Stoczni Gdynia S.A.? Czy Skarb Państwa i Agencja Rozwoju Przemysłu w ogóle potrzebują w stoczni prezesa? Czego oczekiwać od kandydata?

8 września br. w notce "Grad Gradem, ale stocznia... Składam ofertę" zaproponowałem, że chętnie pozarządzam sobie Stocznią Gdynia S.A. - a być może również innymi stoczniami nadzorowanymi przez Agencję Rozwoju Przemysłu.

Zaprosiłem "wysokie władze" do negocjacji w tej sprawie. Kryteria kwalifikacyjne - jakby  co - spełniam, nie tylko od strony formalnej, ale również mam dość ciekawe doświadczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwami w sytuacjach ekstremalnych bądź przynajmniej trudnych.

I oto - w końcu września - jakby w odpowiedzi na moją ofertę - ukazało się... *

Ogłoszenie - kliknij

Nie ukrywam - zaskoczyło mnie to ogłoszenie. Tym bardziej, że, zgodnie z przepisami prawa i regulacjami dotyczącymi stoczni

-     Stocznia jest - ustawowo - skazana na upadłość. 

-     Ustawa kompensacyjna wyłącza majątek spod wpływu zarządu stoczni,  

-     Ustawa kompensacyjna wyłącza tylko niektóre obszary kodeksowej odpowiedzialności zarządu, głównie odpowiedzialność za niezłożenie wniosku o upadłość.  

-     Objęcie funkcji prezesa niekoniecznie wiąże się w Stoczni Gdynia z ustaleniem wynagrodzenia za pełnienie tej funkcji. 

Mamy ponadto do czynienia z „kontekstem” - delikatnie mówiąc - niejasności związanych ze sprzedażą majątku, w sytuacji zapowiedzianego nadzoru wszelkich służb nad "przebiegiem procesu itd." 

Czyli rola prezesa stoczni nie jest rolą wdzięczną.

Szanowni Blogerzy Salonu24, jak sądzicie: czy zgłaszać się, czy nie zgłaszać? Jakie mam szanse?

______________

* Żeby zobaczyć więcej szczegółów – można kliknąć w tekst ogłoszenia

 

Archiwum Morskie Eugeniusza Kwiatkowskiego Piotr Dwojacki, menedżer i ekonomista związany z Uczelnią im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni. Zamieszkały: Trójmiasto. Rocznik 1967. Zajmuję się strategiami organizacji (biznesowych - i nie tylko). Moja strona: www.dwojacki.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka