Natenczas Wojski... Natenczas Wojski...
548
BLOG

Rozmowa braci. Część druga - noblowskie dylematy

Natenczas Wojski... Natenczas Wojski... Polityka Obserwuj notkę 32

Oto przyczynek do toczącej się dyskusji co do autentyczności zawartości teczki Lecha Wałęsy, pozwalający ekspertom, badaczom  ustalić, czy donosy dla SB pisane pod pseudonimem "Bolek" są autorstwa byłego przewodniczącego NSZZ "Solidarność" i byłego prezydenta III RP. Lecha Wałęsy. Druga część rozmowy braci, Lecha i Stanisława Wałęsów, w Arłamowie.

                                                         ****

L.W. To myślałem o tym i tu się zgłaszali, ten ksiądz z Przemyśla, że otworzą konto w banku y tym papieskim. Tam jest 15% no załużmy 10%. To znaczy, że za dziejięć lat się podwaja cała sprawa. Jest ponad 1 000 000 dolarów! No teraz, ktoś to musiałby załatwić, że wszystko otwa otwiera konto w banku, płaci na bank y pry y ten papieski i tak dalej. Ale ja tego nie mogę ruszyć, bo od razu mam w dzób. Tak, żeby ci...

S.W. ...no dobra, a na indywidualne tak samo?

L.W. Ty znaczy Ty możesz wziąć, ja nie mogę, bo ja jestem działaczem społecznym...

S.W....no ale na tym twoim indywidualnym możesz...

L.W.... nie, ja nie mogę, bo bo mogą łeb uciąć!...

L.W. ...dzisiaj 1 000 000 złotych. Teraz mamy ponad 1 000 000 dolarów. I trzeba ten 1 000 000  ustawić tak, żeby żeby utrzymać rodzinę na nie wiadomo ile, nie wiadomo kiedy i jednocześnie nie wiadomo...

S.W. ..tak że wiesz,  że ja cię ja cię prosiłem, no kurwa - pomyśl o tym. Oczywiście mamy dzisiaj w w kraju, no - powiedzmy - ile tam, 5,6 milonów...

L.W. Chciałbym tego Nobla mimo wszystko dostać,chociaż cholera wie, bo Kościół mi się ne neguje. Bym dostał, żeby nie Kościół, ale Kościół zaczyna mi wbijać, no wiesz,  bo Kościół ma inną politykę, raczej dalekowzoczniejszą.

S.W. Bo tam nawet i pa papieża znowu wysunęli.

L.W. Ja [w znaczeniu "tak" - z niemieckiego] i to jest właśnie to, to jest ten dowód...

S.W. ...ale, ale słuchaj...

L.W. ...ale 13-tego...

S.W. ... ale to może być, ale teraz i bardzo dobra zagrywka.

L.W. Stoję w kolizji z papieżem.

S.W. No właśnie! Nie, nie nie pod tym kątem...

L.W. Błąd, błąd. Ja powinienem się zrzec na koszt na koszt papieża, a jednocześnie nie mogę się zrzec, bo chcę, w sumie chciałbym dostać. Nie chodzi mi o te tam te 200 tysięcy dolarów ale chodzi o całą polityczną - wiesz - rzecz. Gdybym dostał, że nie chcę...

S.W....To może być inna. Ja dyskutowałem będąc teraz na y w Częstochowie i właśnie dużo tych klechów się wypowiada, że właśnieto by było jeszcze mocniej się...

L.W. ...ja powinienem sie zrzec?...

S.W. nie, że podniesion podniesiona twoja ranga...

L.W. ...Gdybym z papieżem wygrał?...

S.W. ...Gdybyś wygrał!

L.W.  Cha! Ale już pojechał Orszulik wczoraj, przed, jutro. Wczoraj albo w każdym razie pojedzie w tym tygodniu. I będzie załatwiał przeciw mnie, mimo, że jest to mój przyjaciel. Bo problem polega na tym, że oni chcą, żebym stawał w szranki z papieżem. Bo oni liczą, że jak papież przyjedzie za rok, to wtedy ułożymy sprawy te ruskie i te europejskie. Bo oni mają inną koncepcję. Pomalutku, żeby się ruszyło, y Ukraina, Litwa i tak dalej. Oni mają taką koncepcję, żeby tam...

S.W. Tam już się rucha.

L.W. Tak? Ale chcą jeszcze bardziej. Kosztem moim chcą pierdolnąć tam. Nie wiem, może to im się uda, to ja ja nie bardzo w to wierzę. Nie bardzo w to wierzę, ale oni w to wierzą. Dlatego mnie poświęcają kosztem tamtych. I ja mocno kłóciłem się w sobotę i niedzielę z Orszulikiem, że mówię, że przecież wy przegracie jedno i drugie. A oni są pewni, że wygrają. Może. To jest cholernie wielka polityka. I stąd było ten ten te 20 tysięcy tych y koron szwedzkich. No to było wpierdolenie mnie, to mi tak to nóż w plecy pierwsi wsadzili jak cholera, bo to była kościelna sprawa - wiesz. Tam dziennikarze brali, jakoś prawda - nieprawda. No i to było to było nóż w plecy mi. No i tu się kapnąłem, że w chuja grają. Tak samo jak było zeszłego roku. Dali mi 11...22 miliony i no tysięcy dol...szwedzkich koron. Nie chodzi mi o pieniądze, bo ja pieniędzy mam od chuja. Ale chodzi o polityczny wydźwięk! Co?

S.W. Nie, nic - zegar.

L.W. Kurwa... że, że ty się nie włączysz, jakoś, i nie podpowiesz mi. Nikt do mnie nie ma dostępu oprócz tych klechów. Te klechy sa fajne, ale - kurwa - w chuja grają.

CDN...

Sławomir Cenckiewicz   "Wałęsa. Człowiek z teczki" Zysk i s-ka Warszawa 2013. str.405 i 406.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka