Natenczas Wojski... Natenczas Wojski...
312
BLOG

Rozmowa braci. Część szósta - znowu Nobel, pieniądze i kolejne warianty planu

Natenczas Wojski... Natenczas Wojski... Polityka Obserwuj notkę 5

Szósta część rozmowy braci, Lecha i Stanisława Wałęsów w Arłamowie z 29 września 1982 roku, spisana z taśmy magnetofonowej w Pracowni Fonoskopii Zakładu Kryminalistyki Komendy Głównej MO w Warszawie.

                                                                   ****

S.W. Dobra...                      

L.W. ...chcesz w pół roku zebrać to, żeby ci zapłacili tu. I tu ci przepadnie. Albo i tam 15%, bo oni 15%. Piet za za 8 za 7 lat masz drugie tyle. Jak masz milion masz dwa. Ci ci się opłaci. Albo inaczej jest tam...

S.W. ...7 za 7 lat. To ja tyle nie przeżyję...

L.W. ...7 lat masz dwa. 7 lat masz drugie tyle to znaczy, jak pracujesz dla swoich dzieci, to masz za 7 lat 2 miliony dolarów. Mało, a może w marki, a może w funty, a może benzyna, bo może kupisz akcje, bo tam jest inaczej na Zachodzie, że kupujesz akcje benzynowe, czy tam jakieś ropie...

S.W. Tak, raz kupię, a drugi raz - nie wiem - drugi raz dołożę.

L.W. Popatrz, widzisz, Stachu, dopóki nie mieliśmy, to sprawa była prosta. Tak jak ja myślałem - ja - kurwa - nie miałem, to była sprawa prosta. Kupiłem - kurde - jakoś to żyłem, czopke i grało. A teraz - kurwa - jak mam, to nie wiem, jaki ruch zrobić. Bo marki dostają w łeb. franki kurwa, co czwarty y już te szwedzkie - kurwa - korony w łeb, chuj wie na co postawić.

...hy! - a to musisz mi nagrać te...

S.W. Nie wiem na ile? Za ile?

L.W. To jest twoja rzecz. Ja nie wiem, to jest twoja rzecz.

S.W. O pieniądze to mi nie chodzi...

L.W. ...to po co dajesz gnojkom. Bo według tego, co ja tu wiem, gwałciłem, to już widzę, że to jest 200 tysięcy dolarów...

...dam ci to, tylko, że musisz na tym minimum 200 tysięcy zarobić.

...Udało mnie się błysnąć...i może nie logiczna może udało się. Utrzymajmy to. A jednocześnie myślimy, że nam się nie nawet tobie i mnie się nie uda. Może się nam w dalszym ciągu nie udać.. Ja nie mogę spierdolić, to jest sprawa jasna. Ale moze twoje dziecko dogra i reszty i moje. Nie wiadomo? Pozwólmy im. Dajmy im wykształcenie, możliwości życie i tak dalej. Żeby nie narzekali na ciebie ani na nich ani na mnie. Dałeś możliwości, jedź - kurwa - załatw, wykształć..

 S.W....szystkie wiadomości do ciebie nie docierają.

L.W. W większości, w większości tak. I chciałbym dograć innym, że wszystko jest dobrze, ale teraz ja siedzę - kurwa - i ludzie też siedzą. I co i pracują i mówią...

S.W. No właśnie i żony, czy tam...

L.W. Co?

S.W. Cholera.

L.W. Co to jest? On w ogóle nie odpowiada.

S.W. No!

L.W. A oni nie wiedzą, że on tak gra. On tak gra.

S.W. Dlatego przynajmniej przez ogródek.

L.W. Nie 13-go, 13-go tego miesiąca się wypowiem. Dadzą mi znać i ty też dasz im odpowiedź.

S.W. Już, już musisz odpowiedzieć.

L.W. Już przygotuję, Tak, tak...

S.W. ...pod tym kątem...

L.W. ...Tak zgadza się. Ale 13-go nie, bo w sumie chce mieć polityczną rozgrywkę jeszcze no. Chce jeszcze politycznie wygrać

S.W. ...ja bracie tak to zrozumiałem...

L.W. ...słuchaj. W naszej rodzinie jeszcze nikt nie wygrał takiej wiel wielkiej nagrody jak jak ja mogę wygrać. Nie chodzi mi o pieniądze, bo pieniądze to pierdolę...

S.W. Nie. Ale ta moralna...

L.W. Moralna - kurwa. Ty wiesz co to jest dla Nobel dla rodziny Wałęsów. To jest - kurwa - wielka sprawa. Dlatego chcę ją wygrać. Jak wygram to dobrze. Mogę nie dostać, bo teraz Kościół się wpierdolił, może mi nie dać. Bo Kościół się wjebał a ja nie chcę z tym Kościołem przegrać, bo on jest mądry. Więc i ja się ustawię na 100 lat. Nie ja, to moje dzieci, albo twoje. A mam się, bo koś  Kościół tak się ustawił, a ja nie chcę być gorszy od Kościoła.

CDN...

 

Sławomir Cenckiewicz  Wałęsa. Człowiek z teczki  Wyd. Zysk i S-ka. Warszawa 2013. Str. 413, 414/415.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka