Atej Atej
3638
BLOG

Frapujące zadanie

Atej Atej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 51

Pod koniec 2006 roku miałem okazję uczestniczyć - jak się z biegiem czasu okazało - w fascynującym zdarzeniu intelektualnym: na pewnym ogólnodostępnym forum internetowym nieznany mi uczeń z nieznanego liceum zamieścił taki list:


bxxxxr XX listopada 2006 napisał:
Witam wszystkich, przedstawiam treść zadania które na kółku fizycznym w moim liceum wzbudziło wiele kontrowersji, i doprowadziło do uzyskania kilkunastu różnych wyników.

Ricardo (masa 80 kg) i Cornelita podziwiają jezioro Merced o zmierzchu , w kajaku (masa 30 kg). Gdy kajak znajduje się w stanie spoczynku, przy spokojnej wodzie zamieniają się miejscami, które są od siebie oddalone o 3 m i ulokowane symetrycznie względem środka kajaka. Ricardo zauważył, ze kajak poruszył się o 0,4 m względem zanurzonego logu i obliczył masę Cornelity do której nigdy nie chciała się przyznać. Ile wynosi jej masa?


Jeżeli ktoś potrafi obliczyć tę masę, i przedstawić rozwiązanie, byłbym wdzięczny za odpowiedź.


PS. Mam nadzieje że zadanie wzbudzi tutaj tyle emocji, i wywoła podobną dyskusję, co i u nas. ;)
--

Pozdrawiam
"bxxxxr"

 



 Podkreślenia pochodzą ode mnie.  

Bardzo proszę, aby nie szukać treści w googlu, tylko spróbować rozwiązać je samodzielnie uzasadniając swój tok rozumowania. 

Wszystkich, którzy znają rozwiązanie (np. uczestniczyli w tamtej dyskusji, bądź znają je z innego źródła) - bardzo, bardzo proszę o zachowanie milczenia i chwilowe nieujawnianie rozwiązania ani swoich wniosków.
 

Atej
O mnie Atej

?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie