Paweł Pomianek Paweł Pomianek
292
BLOG

Tolle.pl kończy dziś 5 lat!

Paweł Pomianek Paweł Pomianek Kultura Obserwuj notkę 0

Obecnie wprawdzie nie jestem już bezpośrednio związany z księgarnią Tolle.pl, ale gdy księgarnia przyjaciela wspaniale się rozwija, a w dodatku na początku przyłożyło się rękę do tak pięknego dzieła – to dla mnie również jest to wielka sprawa.
Kilka młodych, wtedy jeszcze studiujących osób, bez pieniędzy na start, bez inwestorów, bez większego doświadczenia w biznesie i na rynku książki, założyło księgarnię internetową, która w dodatku miała przede wszystkim promować dobrą literaturę chrześcijańską, czyli mało popularną i nie gwarantującą powodzenia z punktu widzenia biznesowego. (…) Jeśli spojrzeć na to wyłącznie "po ludzku", to nie miało prawa się udać! Ale się udało, bo było w tym coś więcej niż czynnik ludzki - jestem o tym głęboko przekonany
– pisze w swoim entuzjastycznym mailu do subskrybentów właściciel Tolle, mój wieloletni stancyjny współlokator i do dziś prawdziwy przyjaciel (mam takich tylko dwóch, obu ze studiów teologicznych), Paweł Królak.
Rzecz jasna byłem w gronie wspomnianych przez Pawła młodych osób. Oczywiście nie mogę powiedzieć, że czuję się ojcem Tolle, bo ojciec jest (jak to zwykle bywa) tylko jeden. Ale z powodzeniem mógłbym nazwać siebie takim trochę… chrzestnym Tolle.pl. Do tego, że jest się nie przyczyniłem, ale w początkowej fazie działania odegrałem istotną rolę, przyjmując propozycję zostania redaktorem naczelnym serwisu. Potem przez półtora roku (od grudnia 2006) kierowałem też Biuletynem Tolle, którego wydaliśmy w sumie 18 numerów. Później kierunek działania nieco się zmienił, ale do dziś od czasu do czasu zdarza mi się przyłożyć rękę do działalności Tolle, poprzez wykonywanie różnego rodzaju zleceń.
Wracam raz jeszcze do maila Pawła Królaka i do godnego zauważenia fragmentu pokazującego, jak ogromny skok przez te pięć lat wykonało Tolle.pl:
Pamiętam, że gdy zaczynaliśmy, mieliśmy zaledwie 25 książek w ofercie w dniu startu. Dziś mamy prawie 8000! Przez te 5 lat obsłużyliśmy ponad 22 tysiące Klientów, razem ponad 34 tysiące zamówień i sprzedaliśmy grubo ponad 100 tysięcy książek.
Tolle.pl można również oczywiście znaleźć na Facebooku (tutaj).
--------------------
Tych, którzy lubią czytać i cenią literaturę, którą można znaleźć w asortymencie Tolle.pl ucieszy pewnie jeszcze jedna sprawa. Z okazji rocznicy dziś do godziny 24.00 można nabyć pięć bestsellerów wszechczasów (książek, które w ciągu pięciu lat istnienia Tolle rozeszły się w największej liczbie egzemplarzy) z 20% obniżką. Oto one:

Jestem świeckim magistrem teologii katolickiej sympatyzującym z odradzającym się w Kościele ruchem tradycjonalistycznym. Tematy najbliższe mi na polu teologii, związane w dużej mierze z moją duchowością, to: liturgia (w tym historia liturgii), mariologia i pobożność maryjna, tradycyjna eklezjologia oraz szeroko pojęta tematyka cierpienia w odniesieniu do Ofiary krzyżowej Jezusa Chrystusa. Przez lata zajmowałem się także relacją przesądów do wiary katolickiej. W życiu zawodowym zajmuję się redakcją i korektą tekstów (jestem również filologiem polskim) oraz pisaniem. Zapraszam na stronę z poradami językowymi, którą wraz ze współpracownikami prowadzę pod adresem JęzykoweDylematy.pl. Ponadto pracuję w serwisie DziennikParafialny.pl. Moje publikacje można odnaleźć w licznych portalach internetowych oraz czasopismach.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura