tad9 tad9
326
BLOG

nawrócenie w drodze do Pałacu

tad9 tad9 Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

„W tekście opublikowanym w "Dużym Formacie" Rafał Trzaskowski zapytany o poglądy religijne odpowiada prosto i precyzyjnie: "Wierzę w Boga Spinozy" . Tym, którzy nadal nie wiedzą, czy Spinoza imię to dziewczyny, czy też lek z importu, ale węszą tu albo jakąś straszną masońską herezję (prawica), albo popis inteligenckiej pychy (lewica), spieszę wyjaśnić, że ani to, ani to. Choć Baruch (Benedykt) Spinoza, żydowski filozof z XVII-wiecznego Amsterdamu, przez wieki podejrzewany był o panteizm i ateizm, w istocie stworzył pierwszego Boga Filozofów, istotę, która zachowała wszystkie religijne atrybuty Boga Wiernych – dobro, piękno i pełnię bytu – tyle że wyobrażone nie pod postacią osobowego bóstwa, lecz pewnej abstrakcyjnej zasady.” (Agata Bielik Robson, Co można wnioskować z religijnej deklaracji Rafała Trzaskowskiego?. Wysokie obcasy 18.08.2018) 

„Zatem nie ma co do tego wątpliwości: Nie można być chrześcijaninem, nie wierząc w Boga osobowego - ojciec J. SALIJ, Z KSIĄŻKI: POSZUKIWANIA W WIERZE, za: opoka.org.) 

„Rafał Trzaskowski: jestem katolikiem, a nie żadnym antyklerykałem” (Andrzej Gajcy, wywiad z Trzaskowskim, Onet 30.03.2020) 

„Dla Żydów stałem się jak Żyd, aby pozyskać Żydów. Dla tych, co są pod Prawem, byłem jak ten, który jest pod Prawem - choć w rzeczywistości nie byłem pod Prawem - by pozyskać tych, co pozostawali pod Prawem. 21 Dla nie podlegających Prawu byłem jak nie podlegający Prawu - nie będąc zresztą wolnym od prawa Bożego, lecz podlegając prawu Chrystusowemu - by pozyskać tych, którzy nie są pod Prawem. 22 Dla słabych stałem się jak słaby, by pozyskać słabych. Stałem się wszystkim dla wszystkich, żeby w ogóle ocalić przynajmniej niektórych. 23 Wszystko zaś czynię dla Ewangelii, by mieć w niej swój udział.24 Czyż nie wiecie, że gdy zawodnicy biegną na stadionie, wszyscy wprawdzie biegną, lecz jeden tylko otrzymuje nagrodę? Przeto tak biegnijcie, abyście ją otrzymali. „ (św. Paweł, Listo do Koryntian) 

Amen. 

tad9
O mnie tad9

href="http://radiopl.pl">

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo