Potworniusz Potworniusz
242
BLOG

Elbląg, czyli zwycięstwo nadziei

Potworniusz Potworniusz Polityka Obserwuj notkę 4

 Szedłem spać znając sondaże powiadające, że PO w osobie pani Gelert wygra wybory prezydenckie w Elblągu. Jednak powiedziałem sobie, że lepiej poczekać na ostateczny wynik. Też jak Rosemann uważałem, że PO ma przewagę. Nie dlatego, że ma taki aparat propagandowy, lecz dlatego, że deklaracje premiera w Elblągu, były deklaracjami kogoś kto ma moc sprawczą. Za PO stanął cały aparat Państwa i autorytet szefa Rządu RP. Teoretycznie więc najpoważniejsze argumenty miała PO. Sama kandydatka tej formacji jest też osobą popularną w Elblągu, była zarówno senatorem jak też jest aktualnym posłem na Sejm RP. Stało się jednak inaczej.

 
Mieszkańcy Elbląga, pamiętali jednak, co było przyczyną odwołania Rady Miejskiej zdominowanej przez PO. I pomimo zmasowanej akcji propagandowo-mobilizacyjnej jej elektoratu nie dało się przekonać większości aktywnych mieszkańców miasta do zmiany przekonania o konieczności radykalnej zmiany w mieście.
 
Po raz pierwszy Tuskobus nie zadziałał. Zapewne da to do myślenia, co poniektórym działaczom PO, którzy tak bezgranicznie chcą popierać Tuska w wyborach na szefa, że aż stygmatyzują Gowina piętnem tego złego... Sam Tusk się wpisuje w tę logikę, twierdząc, że Gowin startuje w innych wyborach, w innej formacji...
 
Elbląg jest też symbolem konieczności radykalnych zmian. PiS daje nadzieję, że jest to możliwe. Czy jest w stanie spełnić te oczekiwania? Nie wiem. Mam tylko nadzieję.
 
Zapraszam do rozmowy.
 
Potworniusz
O mnie Potworniusz

Potłuczony życiowo, ale jeszcze niedobity optymista. Nieco przerażony stanem debaty publicznej w Polsce. Lubię jak ludziom dobrze się wiedzie. Chciałbym by ludzie władzy widzieli społeczeństwo jako całość, organizm. Szukam ludzi podobnie myślących i ludzi, z którymi mogę się nie zgadzać, ale też szanować. Zajmuję się historią muzyki filmowej, a także genealogią Polski, zwłaszcza Grodzieńszczyzny. Bliskie są mi także sprawy społeczne, zwłaszcza problematyka wykluczenia społecznego. Jednym z ważniejszych priorytetów mojego życia jest upowszechnianie wiedzy o historii kultury, czego konsekwencją jest współpraca z Wikipedią, a wcześniej z Filmwebem czy Programem III Polskiego Radia. Mój egotyzm pozwala mi przypuszczać, że jestem ostatnim żywym wierzącym heretykim w moim kraju, a do tego mistykiem. Więcej pewnie wyjdzie na jaw poprzez moje niezborne pisanie. Kocham też Ziemię Grodzieńską i jej dzieje. http://forum.rodygrodzienskie.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka