To trwa ...
Należy zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie może nieść korzyści, ale także zagrożenia. Możemy w bardzo prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, ale zbyt „agresywne” pozycjonowanie może doprowadzić do wyrzucenia strony z wyników wyszukiwania Google'a. Szczególnie trudno pozycjonować młode firmy, gdyż w sieci są one „na cenzurowanym”, tzn. są narażone na znaczne prawdopodobieństwo, że ich strona zostanie wykluczona z indeksowania w wyszukiwarkach. Zaleca się zatem rozważne, etapowe działania.
Ruch użytkowników na naszej stronie
Celem pozycjonowania jest zwiększona widoczność w wyszukiwarkach, a finalnie oczywiście sprzedaż usługi lub produktu. Nie możemy jednak wymagać od pozycjonowania cudów. Zła strona lub drogie produkty sprawią, że klient wybierze kogoś innego. Dlatego warto patrzeć na ilość wejść i analizować to, co użytkownicy robią na naszej stronie, czego szukają, na jakie podstrony wchodzą.
Dziś zapraszam na witrynę przyjaciela, jest przykładem połączenia optymalizacji i odpowiedzią na potrzeby rynku, sprawdzają samochody na ternie Warszawy i Mazowsza.