publicysta publicysta
66
BLOG

wiersz "Fickey" /Muskey/ z tomu *The Hippocrates Oath* ( rozp. czerwiec 2019 )

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 1



Fickey wyciągnął aż na brodę swój język. Te wymazy są bardzo żółte 

i czerwone. Ale mój piesek ma większą szansę: jego wymazy

są bladożółte i pastelowe i w modnym kolorze perskiego różu. Mój piesek ma szansę


Czy odklei się moja broda od języka? Wyciągnąłem go w zaufaniu do testu

i nie może wrócić do swojej pierwotnej ojczyzny


Ona zawsze mówiła mi: nie wychylaj się

poza wargami jest granica przyzwoitości, a co dopiero tak daleko

aż na brodę, dobrze byłoby żeby nie wydostał się za bardzo nisko i nie zawisł

na wysokości pępka - stamtąd trudno wrócić


Moja ojczyzna zawsze mówiła mi: nie wychylaj się

ani w lewo ani w prawo,

ani ręka ani noga


Moja ojczyzna wie co mówi

jest wyćwiczona i wytrenowana

w trzymaniu języka za zębami

rąk w kieszeni, kutasa w zapiętym rozporku

(chuja trzyma się gdzie indziej, niech tam robi karierę)


Kutasa uwalnia się z rozporka w głębokim lesie

rozpina się go i oddaje mocz na te słynne drzewa gwiżdżąc wiele starożytnych

nowożytnych i współczesnych piosenek

oddając w ten sposób cześć Brahmie, Francisowi Baconowi i Wielkiej

Francuskiej Rewolucji


Idę do marketu hurtowni Grand Balls Cash & Carry a w nim podejdę do tej damy

za kasą i powiem jej że muszę zapłacić za mydło,

wodę (2 kontenery), ręczniki kuchenne,

masę papieru toaletowego, odżywcze maseczki aloesowe

kawę czekoladę i kakao


Uwielbiam futurismo, modernism, dadaism, belle epoque

m.in. Tamara Lempicki, Rafal Malczewski jego

blysk kosmosu


i złotą epokę w literaturze 




UWAGI: edytorskie [1], i [2] komentarz do wiersza nt. użycia tzw. "brzydkich" słów


[1]


* /improwizacja, gdzieś po 3:05 zakończona 04:13 piątek 6 marca 2020

czcionka w Akcesoriach Notatnik, jeszcze bez bez tytułu, dodam jutro/


/czyli dodałem tytuł 7 marca - tytuł nawiązuje do bohatera tomu pisanego od 2018 pt.

"Poeta Fiki, master hai kai, historia Ameryki i inne historie"/.


* Tom *The Hippocrates Oath* - *Przysięga Hipokratesa* rozpocząłem pisać w czerwcu

2019. A oto pierwszy wiersz z tomu upublikowany we wrześniu 2019

https://www.salon24.pl/u/prognozy2030/988803,z-tomu-the-hippocrates-oath


* Przypominam też inny wiersz z 2018 roku "Nie jest pięknie młodo umierać" - aktualny

i absolutnie na czasie z tomu "Niedotrzymana Obietnica"

https://www.salon24.pl/u/prognozy2030/986591,z-tomu-niedotrzymana-obietnica-2020


[2]


* komentarz autorski związany z użyciem w tekście wiersza kilku "brzydkich" wyrazów:


20 marca w piątek o 1:40 przeczytałem tekst w Le Figaro:

https://www.lefigaro.fr/vox/societe/sylvain-tesson-que-ferons-nous-de-cette-epreuve-20200319


Sylvain Tesson w kontekście pandemii koronawirusa pisał mniej więcej tak:

"Chcę wierzyć, że to przejście nowego czasu, zwłaszcza dzięki literaturze, filozofii

i poezji, pozwoli obudzić wrażliwość, kontemplację życia wewnętrznego...Jeśli oszczędza

integralność naszego organizmu...Ujawni on solidność naszej duszy” etc.


I zadaję pytanie, oparte o lekturę amerykańskich mediów: czy poeta ma budzić koniecznie

wrażliwość na piękno?


Gdy na przykład mieszkanka New York mówi: "jedni ludzie są grzeczni i noszą maseczki,

a inni są niegrzeczni gdyż maseczek nie noszą".


A więc ci niegrzeczni mogą potencjalnie zarazić innych - grzecznych.


Czy poeta zatem musi koniecznie za każdym razem uprawiać opisy zapachów kwiatów

i pisać piękne zdania? Popadając trochę świadomie lub nie w niezbyt realistyczną

estetyzującą frazeologię?


Czy też zastanowić się nad zachowaniami niegrzecznymi? Zachowaniami.



Nie słowami.


Zachowania te mogą zarazić wirusem Covid 19 również poetę z Nowego Jorku, jak i poetów

z każdego kraju na świecie.


Po tej dopiero lekturze zdecydowałem się wiersz opublikować.


dodatek: 1 maja o 0:26 / zupełnie przypadkiem / w nocy oglądając w sieci projekty

polskich krawców i krawcowych pt. jak szyć maseczki antywirusowe, zmieniłem tytuł na

"Muskey".


No i dopiero zdecydowałem sie po raz kolejny na publikację:)


15 maj 2020, klnie już cały świat:) Można publikować, 2:49


publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura