Jadwiga Magnuszewska Jadwiga Magnuszewska
60
BLOG

27. Obecność pełna uważności

Jadwiga Magnuszewska Jadwiga Magnuszewska Społeczeństwo Obserwuj notkę 3

Czy jestem? Mijam się z chwilą uważności zatopiona w falach przepływających myśli. Wewnętrzne oko przysypia lub daje się porwać wiatrowi zdarzeń. Pomijam aktualność samą w sobie, żyjąc przeszłością lub snując plany na przyszłość. Ta chwila, w której istnienie staje się umyka poznaniu. Świat oceniam z perspektywy przeszłości, pamięć narzuca interpretacje. Wiatr dziejów przynosi zmianę, a ja trzymam się starego, zamykam na nowe.Zatopienie w myślach jest obezwładniające swoją totalnością. Muszę nauczyć się dystansować, towarzyszyć myślom przepływającym na nieboskłonie świadomości, a nie pozwalać im się pochłonąć.

Jestem. Obserwuję wnętrze, przenoszę uwagę na zewnętrze w pełni obecna. Chwila teraźniejsza kształtuje moją historię, ja kształtuję swoją historię, a nie jedynie daję się jej unosić.
W moich rękach jest pełna odpowiedzialność za los, świadome życie nie dopuszcza przypadków. To jest trudne, ale możliwe. Towarzysząc sobie, poznaję siebie i zdobywam zdolność kierowania swoim przeznaczeniem. Uwalniam się spod wpływu fatum.
Wolny, czy zanurzony w swojej istocie? Jestem.

Określam siebie jako archeologa struktur i poszukiwacza znaczeń. Wydałam trzy książki: Panstrukturalną Teorię Wszystkiego, Holistyczny Umysł. Studium przypadku oraz Błyski świadomości. Można zamówić je u mnie. Zapraszam na moją stronę: psteoria.org oraz do mailowego kontaktu: psteoria@gmail.com. Dodam, że wszelkie teksty na moim blogu są moimi prywatnymi spostrzeżeniami na temat życia, nikogo nie cytuję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo