QUANT QUANT
414
BLOG

Marszałek Józef Piłsudski o Polsce, o polityce i o sobie

QUANT QUANT Polityka Obserwuj notkę 0

Choć nieraz mówię o durnej Polsce, wymyślam na Polskę i Polaków, to przecież tylko Polsce służę.

 

Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej litości boskiej, ludzie w tym kraju nie na czworakach chodzą, a na dwóch nogach, udając człowieka.

 

Towarzysze, jechałem czerwonym tramwajem socjalizmu aż do przystanku „Niepodległość”, ale tam wysiadłem. Wy możecie jechać do stacji końcowej, jeśli potraficie, lecz teraz przejdziemy na „Pan”.

 

- „Panie Marszałku, a jaki program tej partii?”

- „Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio”

(odpowiedź hrabiemu Skrzyńskiemu na pytanie o możliwość założenia przez Marszałka partii politycznej).

 

Myślałem już nieraz, że umierając przeklnę Polskę. Dziś wiem, że tego nie zrobię. Lecz gdy po śmierci stanę przed Bogiem, będę go prosił, aby nie przysyłał Polsce wielkich ludzi.

 

Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości.

 

Kto nie był socjalistą za młodu, ten na starość będzie skurw.synem

(w odpowiedzi na zarzuty endecji dotyczące jego socjalistycznej młodości).

 

Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska.

 

Naród wspaniały, tylko ludzie kurwy.

 

Ja tego, proszę pana, nie nazywam Konstytucją, ja to nazywam konstytutą. I wymyśliłem to słowo, bo ono najbliższe jest do prostituty. Pierdel, serdel, burdel

(wypowiedź Józefa Piłsudskiego dot. konstytucji marcowej z 1921 roku).

.

Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.

QUANT
O mnie QUANT

Cenię prawdę, uczciwość, konsekwencję

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka