RobertzJamajki RobertzJamajki
96
BLOG

Iga w Akademii

RobertzJamajki RobertzJamajki Tenis Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Matura, jak najbardziej, a chęć szczera, to czemu nie? ps.cala notka

Świeżo po zwycięstwie w Roland Garros, Iga Świątek była w środę gościem honorowym ceremonii ukończenia szkoły w Akademii Rafaela Nadala na Majorce w Hiszpanii. Czterokrotna mistrzyni Wielkich Szlemów została zaproszona do wygłoszenia przemówienia przed tegoroczną klasą absolwentów, w skład której wchodziła mistrzyni juniorek US Open 2022, Alexandra Eala.
„Szczerze mówiąc, to dla nas ogromny przywilej mieć cię tutaj dzisiaj” – powiedział Nadal w swoich uwagach. „Wiem, że wszyscy tutaj w Akademii, zwłaszcza studenci, doceniają twoje wysiłki, że po wygraniu Rolanda Garrosa inspirujesz wszystkie dzieciaki”.

Zwracając się do Klasy 2023 Świątek oddała hołd swojemu idolowi Nadalowi.

„Przez ostatnie kilka tygodni przyglądałem się jednemu cytatowi z Roland Garros w Paryżu” – powiedziała Świątek. „Na stadionie Philippe Chatrier jest napisane:„ Zwycięstwo należy do najbardziej wytrwałych ”.
Świątek powiedziała, że przykład Nadala wpłynął na jej wersję „nieustępliwości”, że nieustannie przypomina, jak wytrwałość i nigdy się nie poddawanie (lapsus językowy) może zmienić życie.

„Często mam wrażenie, że czasami, gdy gram lub robię rzeczy poza kortem, powinnam zrobić je lepiej lub dążyć do perfekcji” – powiedziała Świątek. „Ale to nie powinno mieć sensu. Wszyscy powinniśmy skupić się na procesie i dawaniu z siebie 100 procent, bez względu na to, ile możesz dać, bo każdy dzień jest inny.
„Więc mam nadzieję, że bez względu na to, co będziesz robić w nadchodzących latach, jeśli zamierzasz dać z siebie 100 procent, jeśli zamierzasz poświęcić swoje skupienie i czas, aby zrobić to jak najlepiej, bez względu na wynik, jestem pewna, że na końcu nie będziesz żałować.

Świątek powiedziała też obecnym, że jej podziw dla Nadala rósł wraz z oglądaniem kolejnych jego meczów, szczególnie w tych momentach, kiedy nie był w najlepszej formie, kiedy walczył na korcie i wciąż udawało mu się pokonywać przeszkody.

„To są mecze, które mnie zainspirowały” – powiedziała. – Więc mam nadzieję, że będziecie wytrwali.
Świątek poświęciła również czas na zachęcenie absolwentów, aby byli równie wytrwali i świadomi swojego zdrowia psychicznego i rozwoju osobistego, jak w przypadku tenisa.

„Kiedy byłam młodsza, naprawdę trudno było się otworzyć, mówić o tym, co chcę robić, co chcę osiągnąć, jak się czuję” – powiedziała Świątek. „Kiedy zaczęłam to robić, poczułam, że naprawdę mogę nad sobą popracować i stałam się znacznie lepszym człowiekiem.
„Więc cokolwiek będziesz robić w przyszłości, nie wahaj się szukać pomocy. Nie wahaj się mówić o trudnych rzeczach”.
Po pozowaniu z Nadalem do indywidualnych zdjęć z każdym absolwentem, Świątek dostała własną okazję, by odpowiednio uczcić własną maturę, która miała miejsce trzy lata temu.

„Gdybym mogła pożyczyć jeden z kapeluszy i rzucić go w powietrze, byłoby super, bo kiedy skończyłam szkołę, to było podczas COVID, więc dostałem tylko maturę online” – powiedziała Świątek.
Akademia chętnie się zgodziła, dając Świątkowi pasujący do niego królewski niebieski biret murarski i frędzel. Świątek dołączyła do klasy maturalnej na scenie i na zawołanie przesunęła frędzel w lewo i wyrzuciła czapkę w powietrze, by uczcić absolwentów.

RobertzJamajki

Words Robert

Pierwsza Nagroda w konkursie na najlepsze opowiadanie o Powstaniu Warszawskim organizowane przez salon24.pl za 2014 rok Zapraszam na mój blog: https://robertzjamajkisite.wordpress.com/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport