czaro czaro
150
BLOG

Pytanie do wolnorynkowców

czaro czaro Gospodarka Obserwuj notkę 4

Stopień abstrakcji na jakim operują zwolennicy wolnego rynku jest dla mnie nieosiągalny. W związku z tym interesuje mnie jakie jest ich zdanie do pewnych przyziemnych rozwiązań które zamieściłem poniżej.

Chciałbym też wiedzieć które z poniższych rozwiązań wymaga wprowadzenia wolnego rynku.

-likwidacja CIT i wprowadzenie 2% podatku obrotowego.

-jedna stawka podatku VAT około 17% , taka jest o ile się nie mylę efektywna stawka w skali gospodarki. Kontrowersyjna jest tu kwestia żywności.

-PIT 19% z kwotą wolną do 40tyś przy jednoczesnej likwidacji wszystkich ulg

-likwidacja części „rezerw walutowych” i spłacenie dzięki nim części zadłużenia. Póki ta makulatura jest jeszcze coś warta

-likwidacja OFE celem jak wyżej. W sumie powinno to umożliwić obniżenie bieżącego zadłużenia o 500-550 mld zł. Skutek natychmiastowy o obniżenie kosztów obsługi długu ,netto po likwidacji „zysków” NBP, 14-20 mld.

-likwidacja wszelkich przywilejów inwestycyjnych

-wprowadzenie podatku bankowego

-wprowadzenie podatku od transakcji finansowych




Pomysł aby przekazywać pracownikowi całkowite koszty zatrudnienia i zmuszenia go do opłaty wszystkich danin jest godny rozważenia. Oczywiście pracownik powinien dokonać jednego przelewu i niech państwo buja się z jego podziałem.

Uwiadomi to pracownikom ,że za wszystko płacą co powinno za skutkować większym asertywnością. 

czaro
O mnie czaro

Młody na pewno duchem, z "wielkiego miasta" prawie, radzący sobie powolutku w szczęśliwym związku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka