sgosia sgosia
615
BLOG

Franciszku prowadź!

sgosia sgosia Rozmaitości Obserwuj notkę 36

Mamy nowego papieża. Jak będzie wyglądał pontyfikat Jorge Mario Bergoglio, argentyńskiego kardynała – papieża Franciszka  – nie wiadomo. I nie mam zamiaru niczego przewidywać. Mogę jedynie napisać, jakie są moje wrażenia i nadzieje.

Gdy zobaczyłam biały dym nad Kaplicą Sykstyńską pomyślała, jak chyba większość, że wygrał któryś z faworytów, omawianych w ostatnich dniach przez media. Myślę, że również jak większość, byłam zaskoczona, że ten kardynał „z końca Świata” został wybrany na stolicę Piotrową.

Papież Franciszek zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Mimo widocznego onieśmielenia, w jego postawie podobało mi się; ciepłe podejście do wiernych, pamięć o otoczeniu modlitwą poprzednika – Benedykta XVI, ogólne rozmodlenie i wezwanie do wzajemnego wspierania się modlitwą i otaczania miłością. Myślę, że zjednał sobie wiernych – zwłaszcza zebranych na Placu św. Piotra pozdrowieniami – buonasera i buonanotte! – świeckimi, ale pokazującymi, że chce być bliżej wiernych, co z bardzo modlitewną postawą i Maryjnością wiary, daje nadzieję na pontyfikat zbliżony do posługi Jana Pawła II.

Nie ukrywam, że ucieszyło mnie imię FRANCISZEK, bo można liczyć, że skoro je wybrał, ma ochotę przypomnieć o ideały przyświecające św. Franciszkowi z Asyżu - POKORĘ i UBÓSTWO. Jak Biedaczyna, może „podeprze i odbuduje” Kościół Boży. To imię i osoba nowego Papieża budzi we mnie nadzieję na dobre czasy dla wiernych - dla naszej WIARY!

 

 

sgosia
O mnie sgosia

"Szczęście to łza, którą się otarło i uśmiech, który się wywołało." Maxence van der Meersch

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości