Sosenka Sosenka
617
BLOG

Wrocław, miasto (s)potk... nięć

Sosenka Sosenka Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

Wczoraj pod pomnikiem Profesorów tłumaczyłam urzędniczce, kto to był Kazimierz Bartel. Dzisiaj weszłam sobie na stronę Wroclaw.pl i po przeczytaniu kilku zdań zamarłam. W recenzji filmu o wrocławskiej Solidarności pt. "80 milionów" natknęłam się na taką refleksję: "...na początku grudnia 1981 roku  legendarni dziś działacze "Solidarności" Józef Pinior, Stanisław Huskowski i Piotr Bednarz wypłacili z Narodowego Banku Polskiego przy Ofiar Oświęcimskich pieniądze ze związkowego kąta".

Zastanawiam się, czy "związkowy kąt" to jest konspiracyjna siedziba w hotelu robotniczym, czy też może szatnia w zakładzie pracy? W słynnej wówczas zajezdni autobusowej przy ul. Grabiszyńskiej...? Na razie zwróciłam się do redakcji. Jest to oficjalny serwis miasta, zamknięty dla redaktorów z zewnątrz, i ja tutaj nie mam "kąta". Czekam więc na fachową informację.

Sosenka
O mnie Sosenka

Tu można kupić moją książkę z blogu: "Gdy świat jest domem": http://sklep.emmanuel.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości