17 marca wysłałem do Zespołu Macieja Laska następujące pytanie:
„Czy Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego obliczała (na podstawie prędkości samolotu, wysokości nad ziemią i innych tego typu danych) jakie teoretycznie maksymalne przeciążenie mogło oddziaływać na ciała członków załogi (prezydenckiego tupolewa w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 r.)?
Jeśli tak, to proszę o udostępnienie tych obliczeń”.
3 kwietnia Maciej Lasek odpowiedział mi co następuje:
„Informacje o przeciążeniach działających na członków załogi w momencie zderzenia z ziemią wynikają z analiz prowadzonych przez specjalistów z zakresu medycyny w oparciu o wyniki sekcji zwłok ofiar. Wnioski wyciągane są na podstawie doświadczenia oraz literatury (badań) związanych z powiązaniem przeciążeń działających na człowieka w związku z obrażeniami. Wnioski te zawarte są w załączniku 7 do Raportu końcowego (nieupublicznionym)”.
Bez komentarza.