squorek squorek
357
BLOG

Nastroje po marszu "Obudź się Polsko"

squorek squorek Polityka Obserwuj notkę 3

Tydzień temu, w sobotę 29 września miałem przyjemnośc uczetniczyc w marszu pod tytułem "Obudź się Polsko".

Niestety udało mi się przybyc dopiero na sam przemarsz, a w Mszy Św na Placu Trzech Krzyży nie uczetniczyłem, jedynie mogąc coś posłuchac przez radio w aucie. Ale i tak mylę, że doświadczyłem czegoś pięknego.

Marsz formalnie tył związany z protestem przeciwko odmowie przyznania miejsca na multipleksie cyfrowym dla telewizji TRWAM.

Jednak można było wyróżnic trzech organizatorów. Byli to napewno Radio Maryja, PiS i Solidarnośc, zjednoczeni przy okazji tego wspólnoego wydarzenia.

Natomiast stojąc i obserwując idących ludzi, śpiewane przez nich pieśni, piosenki, wznoszone okrzyki, niesione transparenty, hasła, można było wyodrębnic kilka rzeczy, które łączyły cały tłum, zdecydowanie współne dla wszystkich.

  • Sprzeciw przeciwko PO i Tuskowi i jego rządom
  • Żądanie miejsca na multipleksie dla TV TRWAM i wolnośc słowa
  • Żądanie prawdy o katastrofie smoleńskiej i sprzeciw wobec kłamstw w tej sprawie
  • Sprzeciw wobez 67 lat wieku emerytalnego
  • Poparcie dla PiS jako opozycji

Najbardziej budujące moim zdaniem była liczba uczestników przkraczająca napewno 150 tysięcy, może dochodząca nawet do 200 tysięcy, spokojna atmosfera marszu i wcześniejszej Mszy i ogólne zjednoczenie tych wszystkich ludzi wobec tego, co się dzieje w Polsce, wobez afer, wobec kłamstw, wobec braku wolności słowa, wobez arogancji władzy i sprzyjających jej mediów. Myślę, że natłok tych zjawisk w ostatnim czasie  dodatkowo sprowokował tych wszystkich ludzi by przybyli do stolicy i okazali swój sprzeciw.

Rozpoczęcie i zakończenie całości akcentali religijnymi, dało dodatkowo taki fundament, który jest kluczowy dla Polaków, a który kładzie chrześcijastwo jako podstawę dla naszego narodu i państwa.

Ważne tyło też rozdzielenie tych akcentów religijnych od ewidentnie związanego z polityką samego przemarszu. Dobrze, że przemówienie o. Rydzyka było podczas Mszy, a przemówienia działaczy, polityków i dziennikarzy dopiero na Placu Zamkowym.

Przeszedłem całą trasę z tłumem. Poczętkowo stałem ponad godzinę na początku Nowego Światu i obserwowałem idących. Juz na Placu Zamkowym usłyszałem wiadomoś, że ludzie wychodzą jeszcze z Placu Trzech Krzyży.

To było bardzo budujące.

Dziekuję Ci Polsko!!!!!

squorek
O mnie squorek

Ze zwierząt najbardziej lubię morskie drapieżniki i gady. Szczególnie rekiny, orki, delfiny, krokodyle, węże.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka