35stan 35stan

CNN: Naukowcy po raz pierwszy sekwencjonują cały ludzki genom

35stan 35stan Badania i rozwój Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

(CNN)

W 2003 roku Human Genome Project przeszedł do historii, gdy zsekwencjonował 92% ludzkiego genomu. Ale przez prawie dwie dekady naukowcy z trudem rozszyfrowali pozostałe 8%. Teraz zespół prawie 100 naukowców z konsorcjum Telomere-to-Telomere (T2T) ujawnił kompletny ludzki genom – po raz pierwszy został zsekwencjonowany w całości, twierdzą naukowcy.

„Posiadanie tych pełnych informacji pozwoli nam lepiej zrozumieć, w jaki sposób tworzymy się jako indywidualny organizm i jak różnimy się nie tylko między innymi ludźmi, ale także innymi gatunkami” – Evan Eichler, badacz Howard Hughes Medical Institute na University of Washington i kierownik badań. , powiedział w czwartek.

Nowe badania wprowadzają 400 milionów liter do wcześniej zsekwencjonowanego DNA – wartości całego chromosomu.

Pełny genom umożliwi naukowcom analizę różnic w DNA u ludzi i tego, czy te zmiany genetyczne odgrywają rolę w chorobie.

Badania, opublikowane w czwartek w czasopiśmie Science , były wcześniej przygotowywane do druku, co pozwoliło innym zespołom na wykorzystanie sekwencji we własnych badaniach.

Nieetyczne eksperymenty' bolesny wkład w dzisiejszą medycynę

Bolesny wkład nieetycznych eksperymentów we współczesną medycynę

Do tej pory nie było jasne, co zakodowały te nieznane geny.

„Okazuje się, że te geny są niezwykle ważne dla adaptacji” – powiedział Eichner. „Zawierają geny odpowiedzi immunologicznej, które pomagają nam przystosować się i przetrwać infekcje, zarazy i wirusy. Zawierają geny, które są… bardzo ważne pod względem przewidywania odpowiedzi na leki”.

Całość tu:

35stan
O mnie 35stan

Nie znoszę kłamstwa, obłudy, relatywizmu moralnego i bezczelności w ich prezentacji. Preferuję rozmowę merytoryczną, opartą na faktach i uprawdopodobnionych poszlakach, analizy oparte na kojarzeniu różnych informacji i faktów w logiczny ciąg zdarzeń. Wyznaję pogląd, iż w polityce nie należy liczyć na przyjaźń, tylko na wspólne interesy, które najlepiej gwarantują dobrą współpracę, że partnerowi można zaufać, jeśli ma się możliwość kontroli jego działań.