Media trąbią dziś od rana, że z gry firmy Mattel można się dowiedzieć, iż bohater filmu "Lista Schindlera" ratował Żydów w "nazistowskiej Polsce".
Podobno na świecie zostały sprzedane już 3 miliony egzemplarzy tej gry. Czyli, lekko licząc, co najmniej 10 milionów ludzi na całym świecie zostało poddane fałszywej wersji historii, szerzonej przez producenta gry.
W jaki sposób zarząd firmy można skutecznie i szybko nauczyć historii?
Myślę, że najbardziej skuteczna jest nauka historii za pomocą ekonomii. Już raz coś podobnego zadziałało, w przypadku Empiku.
Jeżeli zarząd firmy zauważy, że w Polsce nagle gwałtownie spadła sprzedaż wyrobów firmy Mattel, to nie tylko dowie się, gdzie leży Polska, ale także zastanowi się dlaczego tak się stało.
I tym sposobem zarząd firmy bardzo szybko nauczy się prawdziwej historii. Bo tylko prawda jest ciekawa.
Precz z komuną!