czujny24 czujny24
359
BLOG

Matka Boska czy Surogatka Boska, czyli jeszcze bardziej świąteczne przemyślenia

czujny24 czujny24 Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

Mam niby maturę z religii, Biblię czytałem parę razy, a odpowiedzi na to pytanie nie znam. Ale co się dziwić, z polskiego też mam maturę, a co było w poemacie dygresyjnym Słowackiego, pod tytułem bodaj Beniowski, też nie mam pojęcia. Więc liczę, że ktoś wybaczy mi moją ignorancję i wyjaśni, jak to było z Jezusem.

Na oko możliwości są dwie. Albo Bóg wprowadził jakimś sposobem do ciała młodej Miriam, czyli po naszemu Marii, swoje boskie plemniki i doszło do normalnego zapłodnienia, wtedy mamy do czynienia z Synem Bożym i Matką Boską. Albo cudowną metodą zamieścił cały gotowy zarodek, ale wtedy należałoby mówić o Surogatce Boskiej, a nie Matce.

Skoro zawsze jest mowa o Matce, nie zaś o Surogatce, intuicja językowa nakazuje skłaniać się ku pierwszemu wariantowi. Ale w takim razie czy faktycznie istnieje coś takiego, jak boskie plemniki?

A może jest jeszcze jakaś inna możliwość, o której nie pomyślałem?

Pomocy!!!

czujny24
O mnie czujny24

Niepoprawny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo