uciekinier-z-pl uciekinier-z-pl
38
BLOG

Irlandia jest najwspanialsza

uciekinier-z-pl uciekinier-z-pl Gospodarka Obserwuj notkę 5

Mieszkam w Irlandii i chciałbym coś napisac o tej wysepce. Moim zdaniem jest to prawie raj na ziemi. Jest tu bezpiecznie, spokojnie, zielono. Istnieje wiele pięknych, zdbanych parków, gdzie można się zrelaksować. Miasteczka są wszystkie podobne do siebie, a jednak kazde jest urocze na swój sposób - kolorowe, bogate.

Ludzie tu mieszkający są zamożni. Zarabiają dobrze, w okolicach 40 tys. euro na rok. Większość mieszka w domach, z reguły nowych lub odnowionych. Mają po kilka aut na rodzinę. Nawet rodzina typu robotnik + sprzątaczka + dzieci. Albo nawet bezrobotny + bezrobotna + dzieci.

Nic dziwnego, ze kraj ten został uznany za najlepsze miejsce do życia na świecie.

Wczoraj zrobiłem zakupy - wydałem 1.36 euro (jedno euro trzydzieści sześć centów), czyli ok. 5,5 złotych. Kupiłem za to jedzenia na 2 dni - 6 jajek, 2 kanapki, 8 jogurtów, gotowe danie z wołowiny, naleśniki, bułkę. Jak to zrobiłem? Wystarczy iść do Tesco o 22:00.

Na święta wybieram się do Polski. Ponieważ nie mieszkam w Dublinie, muszę dojechać na lotnisko prawie 200 kilometrów autobusem. Za bilet zapłaciłem... 1 euro (3,90 zł). Wystarczy kupić bilet kilka tygodni wcześniej przez internet.

Dużo firm ma umowy z lokalnymi centrami usług, nawet klubami nocnymi. Na przykład moja. W każdy czwartek chodzę się zabawic do klubu... za darmo.  W różnych sklepach mam zniżki 10%.

W Irlandii da się żyć prawie za darmo, jeśli ktoś chce. Jedynie za mieszkanie trzeba płacić, ale teraz nawet to nie jest drogie.

Kiedy Polska będzie takim krajem...

Fajowski

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka