Ufka Ufka
2048
BLOG

Symbole

Ufka Ufka Kultura Obserwuj notkę 68

ceramicznemaki2

Zdjęcie pochodzi z portalu  Express Polish

Miałam pisać o uczciwości, ale streszczę niedoszłą notkę w kilku  zdaniach. Nie chciałabym, aby mnie na każdym kroku ktoś kontrolował. Oczywiście, nie może być zupełnego bezhołowia, więc może i w Sejmie wystarczy kontrolować wyrywkowo, co setny wyjazd, np?  A przede wszystkim - wracamy znowu do wymiaru sprawiedliwości karać odbieraniem owoców przestępstwa. To skutecznie każdego wyprostuje, wiem, to są mrzonki.

Ale Myślę pod moją notką wspomniała o makach wpinanych w klapy na 11 listopada. Widziałam to na własne oczy,w Londynie i Gibraltarze. Już wtedy uważałam to za świetny pomysł (pieniądze idą na pomoc dla weteranów wojennych) ale Maki pod Tower - instalacja stworzona przez dwóch artystów Cumminsa i Pipera - odebrały mi prawie dech:)) Może zdążę je obejrzeć, bo chcą wydłużenia  ekspozycji.

Co za wspaniała ceramiczna kompozycja! Wolontariusze umieszczali w fosie, ludzie za 25 funtów kupują je, pieniądze jak zwykle dla żołnierzy a miliony podziwiają. Dla każdego poległego w czasie pierwszej wojny światowej. 888 246 maków.

I tak sobie pomyślałam o naszych pomysłach. Kicz na kiczu i kiczem pogania. Plastikowa palma na rondzie, papierowa tęcza na placu Zbawiciela. Ja wiem - są tacy co lubią kicz, ale sorry - jeśli w Polsce pełno gipsowych krasnali ogrodowych to ja mam też postawić i powiesić tabliczkę - zbieram kicz?

Już kiedyś napisałam - nic do tej tęczy nie mam - chcą, niech ją stawiają koło PKiN - kicz obok kiczu, nawet będzie lepiej widoczna, ale TAM?  Nikt nie widzi jej brzydoty? I tego, że nikogo nie łączy ale DZIELI?

Maki zaprojektował artysta angielski. Nam, za duże pieniądze inny, też Anglik, zaprojektował sprężynę. Mnie sprężyna nie kojarzy się z żadną elastycznościa, ale z fabryką śrubek.

Naprawdę nie ma NIKOGO, kto mógły w Polsce stworzyć coś, co wzbudziłoby światowy zachwyt? A jednocześnie miało wymiar nie tylko estetyczny, ale jak w tym wypadku etyczny?

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura