waldburg waldburg
2502
BLOG

Novalis

waldburg waldburg Kultura Obserwuj notkę 105

 

 

Kto usłyszy śmiech motyli

Albo pozna smak obłoków

I w poświacie księżycowej bez wahania

Zakosztuje nocy mroku

 

Będzie kwiatem, jeśli zechce,

Bykiem, błaznem, albo mędrcem

I w godzinę świat obiegnie

Jeśli tylko zechce

 

 

Novalis...Georg Philipp Friedrich Freiherr von Hardenberg (1772 - 1811). Nie znałem go. Nigdy mnie nie zainteresował. Nazwisko było obecne, przewijało się obok Schillera i Goethego w podręcznikowych opracowaniach niemieckiego romantyzmu, który zawsze może z wyjątkiem Heinego wydawał mi się nadto ciężki i patetyczny. Pewnie dlatego nie poczułem dotąd ochoty, żeby poznać bliżej tego geologa.

Dpiero dzisiaj przypadkiem natrafiłem na jego wiersz na jakimś egzaltowanym niemieckim blogu...

 

Wer Schmetterlinge lachen hört,

der weiß, wie Wolken schmecken.

Der wird im Mondschein, ungestört

von Furcht, die Nacht entdecken.

 

Der wird zur Pflanze, wenn er will,

zum Stier, zum Narr, zum Weisen.

Und kann in einer Stunde

durchs ganze Weltall reisen.

 

waldburg
O mnie waldburg

By                                                                                                            

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura