Walpurg Walpurg
109
BLOG

Ziemkiewiczowskie kłamstwa

Walpurg Walpurg Polityka Obserwuj notkę 31

Przypomnijmy sobie najpierw uroczą opowiastkę R. Ziemkiewicza o tytule „Gejowskie kłamstwa". Publicysta „Rzeczpospolitej" pisał:

„Stosunkowo niedawno miałem (...) przyjemność gościć u Rzecznika Praw Obywatelskich. Skorzystałem z okazji, aby zadać mu pytanie - to samo, które parę lat temu zadałem jego poprzednikowi. I otrzymałem taką samą odpowiedź.

Pytanie brzmiało: ile jego biuro dostało skarg od osób, którym zdarzyło się być dyskryminowanymi lub w jakikolwiek sposób źle potraktowanymi z powodu ich homoseksualizmu. Odpowiedź - w obu wypadkach - brzmiała: zero. (...) Wniosek z tego jeden: w Polsce nie ma żadnych "prześladowań" homoseksualistów."

Źródło: Rafał A. Ziemkiewicz, Gejowskie kłamstwa, Salon24, 04.04.2007.

Proszę sobie jednak wyobrazić, że źródło, na które powołuje się Ziemkiewicz mówi coś absolutnie innego! Temu, co miał rzekomo usłyszeć Ziemkiewicz na herbatce u Kochanowskiego, zaprzecza pismo z 13. listopada 2007 roku, w którym tenże sam Janusz Kochanowski, Rzecznik Praw Obywatelskich, zaproponował dyrektorowi Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej pomoc w sporządzaniu raportu dotyczącego - uwaga! - dyskryminacji środowisk homoseksualnych w Polsce.

Janusz Kochanowski w piśmie nr RPO - 572746 - I/07/AB pisze tak:

„Jako Rzecznik Praw Obywatelskich - stojąc na straży praw i wolności człowieka i obywatela - wielokrotnie podejmowałem sprawy związane z dyskryminacją ze względu na orientacje seksualną. Pozostaję także w stałym kontakcie z przedstawicielami organizacji pozarządowych zajmujących się promocją praw i wolności człowieka i obywatela oraz na bieżąco monitoruję sytuację prawną oraz przypadki dyskryminacji osób o odmiennej orientacji seksualnej."

Dokument dostępny jest na stronie rzecznika pod adresem:
http://www.rpo.gov.pl/pliki/1195642985.pdf

Ze słów Janusza Kochanowskiego jednoznacznie wynika, że RPO wie o przypadkach dyskryminacji. Musiały mieć one miejsce, skoro się nimi Rzecznik „wielokrotnie" zajmował oraz „na bieżąco je monitoruje".

Taka jest właśnie wiarygodność Rafała Ziemkiewicza. Pisze to, co pasuje mu do założonej tezy. A głupcy w to wierzą.

Wstyd, panie Rafale!

 

Krzysztof Halama (Walpurg)

P.S.

Jeśli Ziemkiewicz po wszystkich dostępnych mediach biega i krzyczy (lub pisze), że nie ma ŻADNYCH przypadków dyskryminacji, to RPO, na którego Ziemkiewicz się powołuje, twierdzi coś przeciwnego - SĄ takie przypadki. Ja wcale nie chcę udowadniać, że w Polsce są tysiące prześladowanych gejów, bo tak nie jest! Ale jakieś przypadki są! A skoro tak, to trzeba się nimi zająć a nie krzyczeć, że to tylko czyjś wymysł. Bo problemy zawsze mają konkretni ludzie, którzy coś czują.

Walpurg
O mnie Walpurg

www.walpurg.pl Jestem patriotą i nie pozwolę, by słowo to zawłaszczyli konserwatyści. Polak to nie tylko "biały, katolik, hetero"... Polska należy do nas wszystkich! Na Salonie piszę sporadycznie. Mój blog jest pod adresem: www.walpurg.pl. Mam też bloga poświęconego transportowi i szkoleniu kierowców: www.walpdrive.pl I prowadzę specjalistyczne serwisy dla kierowców pracujacych w transporcie drogowym: www.kwalifikacja-wstepna.pl www.szkolenia-okresowe.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka