Walpurg Walpurg
140
BLOG

Ta nasza młodość...

Walpurg Walpurg Kultura Obserwuj notkę 3

Dzisiaj rano, w wieku 62 lat, zmarła w Krakowie Halina Wyrodek, znana aktorka teatralna i filmowa, pieśniarka kabaretu Piwnica pod Baranami.

Najbardziej kojarzona jest chyba z hymnu Piwnicy - Ta nasza młodość". A mnie utkwiła dodatkowo w pamięci jako genialna „matejkowska matrona" - siostra Barbara z „Wariata i zakonnicy" w reż. K. Jasińskiego (Teatr Stu). I jeszcze z genialnie zaśpiewanego Sonetu XLIX" Szekspira.

Wielka strata!

Ta nasza młodość z kości i krwi
Ta nasza młodość co z czasu kpi
Co nie ustoi w miejscu zbyt długo
Ona co pierwszą jest potem drugą
Ta nasza młodość ten szczęsny czas
Ta para skrzydeł zwiniętych w nas

Słowa: Tadeusz Śliwiak
Muzyka: Zygmunt Konieczny

 

Sonet XLIX

Przeciw temu czasowi, kiedy mnie wyminiesz,
Kiedy poczną cię mierzić wszystkie moje wady
Kiedy sumę rzuciwszy na czyjeś wezwanie
Dodawać będziesz zyski i obliczać straty
Przeciw temu czasowi, kiedy mnie wyminiesz
Ledwo okiem rzuciwszy grosik pozdrowienia
Kiedy miłość zmienionym łożyskiem odpłynie
I ważne znajdziesz dla niej usprawiedliwienie
Przeciw temu czasowi umacniam się teraz
W wyniosłych murach wiedzy o mojej wartości
Tę oto rękę prawą podnoszę, niech wspiera
Wszystkie moje powody do innej miłości
Chcąc mnie bowiem porzucić prawa przywołujesz,
Ja bo orzec nie umiem czemu mnie miłujesz.

Słowa: William Shakespeare
Muzyka: Piotr Walewski

 

Walpurg
O mnie Walpurg

www.walpurg.pl Jestem patriotą i nie pozwolę, by słowo to zawłaszczyli konserwatyści. Polak to nie tylko "biały, katolik, hetero"... Polska należy do nas wszystkich! Na Salonie piszę sporadycznie. Mój blog jest pod adresem: www.walpurg.pl. Mam też bloga poświęconego transportowi i szkoleniu kierowców: www.walpdrive.pl I prowadzę specjalistyczne serwisy dla kierowców pracujacych w transporcie drogowym: www.kwalifikacja-wstepna.pl www.szkolenia-okresowe.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura