zdj.1
zdj.1
Wiesław Pilch Wiesław Pilch
827
BLOG

O mój Boże!? Co to jest???

Wiesław Pilch Wiesław Pilch Kultura Obserwuj notkę 15

Jak to co? Bohomazy architektoniczne. Wytwory chorej wyobraźni architektów połączone z wielkimi pieniędzmi developerów. Głównie tych którzy już dawno- wg.zachodnich kanonów- powinni zbankrutować na skutek zaistnienia-ponoć- tzw. baniek na rynku nieruchomości. To jeden punkt widzenia. Drugi to taki, że oto mamy do czynienia z nieskrepowaną przepisami i innymi bzdurami rodem z UE, wyobraźnią architektów która skutkuje niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Które developerzy "kupują". A widownia w zależności od wrażliwości lub/i zmysłu estetycznego chwali te rozwiązania lub wręcz odwrotnie.

Ja w tej sytuacji "siedzę na barykadzie" i boli mnie...Bo z jednej strony, gdy widzę i wiem o tych milionach budynków-pudełek rozsianych po całych Chinach (i Polsce też), to cieszę się, że oto powstało coś co cieszy wzrok innością. Z drugiej zaś strony, gdy widzę te niektóre koszmarki jak budynki na zdj. nr 3 i 12 to nóż mi się w kieszeni otwiera, bo gdy myśle o tym, że taki deveoper miał pieniądze które mogłyby pójść na naprawdę ciekawy, ba fascynujacy projet, a poszły na "butelkę'- no to jest mi trochę żal.

Jedno jet pewne- tym wszystkim którzy krzyczą o braku kreatywności Chińczyków należy takie zdjęcia pokazywać. Bo do tego, żeby wybudować w Chinach kopię waszyngtońskiego Białego Domu zdj. 11 trzeba mieć nie tylko porąbane pod sufitem, ale i morze wyobraźni.

 

P.S. Już niedługo zmienię formułe tego blogu. Stanie się wreszcie tym czym miał być w założeniu i co sugeruje tytuł: blogiem informacyjnym. To oczywiśćie jest jakieś pomieszanie z poplątaniem, bo co ma blog do informacji, ale niestety: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co sie ma. Ja jestem od dziesiatków lat zwierzęciem informacyjnym. Na śniadnie, obiad i kolację zamiast jedzenia mógę konsumować informacje. I nimi żyć.  Dlatego codziennie będę wrzucał kilka informacji o różnych zdarzeniach. Sukcesywnie, w ciągu dnia. Tak więc rano będą  np. dwie informacje, a potem w ciągu dnia będę "wkładał' kolejne. I finalnie bedę budował informacyjne blogi dzienne. Taki polski potworek. Mój potworek. Osobisty.

Zobacz galerię zdjęć:

zdj.2
zdj.2 zdj.3 zdj.4 zdj.5 zdj.6 zdj.7 zdj.8 zdj.9 zdj.10 zdj.11 zdj.12 zdj.13

Moje credo:skromna osoba niegodna poznawania wspaniałych talentów, tylko sprawdza, czy to prawda, że nigdy nie pojmie ducha tej wielkiej kultury. _____________________________________________________ Zapraszam do czytania mojego blogu polityczno- makroekonomicznego "Chiny widziane z daleka". _____________________________________________________"W Chinach ideałem mężczyzny był przez stulecia młodzieniec-uczony i poeta, o wrażliwej duszy artysty, pretendujący do roli mandaryna-administratora, dzięki swej pracowitości, uczoności i cnotom moralnym zdobywający wysoką pozycję społeczną. Gardził on wszelkimi działaniami wymagającymi siły fizycznej, gdyż trenował jedynie swój umysł i samodyscyplinę, nie zaś ciało."- prof. Gawlikowski ________________________________________________ __ Adres: wiesiekp@poczta.onet.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura