zdj.17
zdj.17
Wiesław Pilch Wiesław Pilch
1892
BLOG

Chińskie piękności w dawnych strojach

Wiesław Pilch Wiesław Pilch Kultura Obserwuj notkę 14

 No i co ja na to poradzę, że czuję taką "miętę"- powiedzenie starowarszawskie- do płci pięknej?  NIc nie poradzę i nie mam ochoty cokowlwiek w tej materii robić. Będę się zachwycał.

Oczywiście każdy mężczyzna ma swój ulubiony typ kobiecej urody- ja też. Na pewno nie jest to typ niejakiej Dody- jeśli dobrze pamiętam ten "typ". Na nieszczęście w polskim internecie jest eksponowanych tak wiele ciał - nie kobiet, a ciał- kobiecych, ze po pewnym czasie można mieć tego przesyt. Ja na całe szczęście nie mam przesytu widokami pięknych kobiet  wszelkich ras. Ale chyba dlatego, że bardzo dużo czasu spędzam jak nie w chińskim internecie, gdzie roznegliżowanych koebiet jest jak na lekarstwo, a jeśli nie tam to na portalach ekonomicznych gdzie w dużej ilości goliznę fizyczną zastępuje "golizna" umysłowa. Już nie wiadomo co gorsze. Nie- jednak wolę oglądać ładne piersi niż czytać wypociny skretyniałych facetów.

 A teraz przechodząc do tych powyżej i poniżej prezentownych wizeruków pięknych Chinek ubranych- a jakże- w stroje z dawnych lat. I znowu- co ja na to poradzę, że tak lubię stare stroje. Dawno temu na innym portalu dałem wyraz nostalgii za klasycznymi starymi ubiorami damskimi ale i  męskimi też. I o ile mnie pamieć nie myli to wysunąłem wówczas tezę,  iż pięknie by było gdyby zamożni Chińczycy posiedli taka manierę ubierania się w stroje z dawnych epok.  Gdyby tak te stroje, a właściwie ich ubieranie w jakimś stopniu nobilitowały tak ubranego osobnika. Myślę, że takie podejście do ubioru mogą mieć  części społeczeństwa lub raczej społeczności które można nazwać wyższą klasa średnią. I to w dodatku tacy który oprócz pieniędzy mają jescze to 'coś". Taki "ruch" ubierania sie w stroje z dawnych epok musiałby wyjśc ze środowiska na tyle wpływowego- przynajmniej towarzysko- że zaimponowało by to części tych którzy też mają jakieś tam przełożenia na klasę średnią. No i może udało by sie uzyskać efekt kuli śnieżnej.  Zanm te wszystkie ograniczenia jak choćby rękawy z bardzo szerokimi mankietami. Ale to są drobiazgi techniczne które styliści mogliby wziąść na warsztat i coś z tym zrobić.  Słowem: pięknie już było, a teraz trzeba tylko twórczo sie do tego odnieść.  

 

 Brakuje mi miejsca w polskim internecie, gdzie można by było posłuchać pięknej chińskiej  klasycznej- ale nie tylko- muzyki.Gdzie można by było zobaczyć występy zespołów grających taką muzykę. Gdzie można by było oglądnąć całe spektakle chińskich oper- i to nie tylko opery pekińskiej, ale też tych zespołow z prowincji o których już pisałemi. Gdzie można by było oglądnąć chińskie filmy. Gdzie można by było usłyszeć wiadomości z Chin skierowne do Polaków. Omówienia spraw chińskich po polsku.  Słowem: chiński portal DLA POLAKÓW. Zrobiony z NASZĄ wrażliwością. Skierowany do NAS, ale o Chinach.

Kiedyś, któryś z moich Czytelników zapytał mnie: a dlczego ja czegoś takiego nie zrobię? Ba, chciałbym. Ale do tego są potrzebne- oprócz mnie- trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze, pieniądze. A na końcu: życzliwośc chińskich urzędników.  

Pomarzyć warto. Pomarzyć jest pięknie. Lepiej sie czuję gdy marzę.

 

Zobacz galerię zdjęć:

zdj.1
zdj.1 3zdj.1 zdj.4 zdj.6 zdj.7 zdj.8 zdj.10 zdj.11 zdj.12 zdj.13 zdj.14 zdj.15 zdj.16 zdj.2

Moje credo:skromna osoba niegodna poznawania wspaniałych talentów, tylko sprawdza, czy to prawda, że nigdy nie pojmie ducha tej wielkiej kultury. _____________________________________________________ Zapraszam do czytania mojego blogu polityczno- makroekonomicznego "Chiny widziane z daleka". _____________________________________________________"W Chinach ideałem mężczyzny był przez stulecia młodzieniec-uczony i poeta, o wrażliwej duszy artysty, pretendujący do roli mandaryna-administratora, dzięki swej pracowitości, uczoności i cnotom moralnym zdobywający wysoką pozycję społeczną. Gardził on wszelkimi działaniami wymagającymi siły fizycznej, gdyż trenował jedynie swój umysł i samodyscyplinę, nie zaś ciało."- prof. Gawlikowski ________________________________________________ __ Adres: wiesiekp@poczta.onet.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura