Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

05.05.2024, Niedziela

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Wina: Zawsze łatwo jest obwiniać innych. Możesz spędzić całe życie obwiniając świat, ale twoje sukcesy lub porażki są całkowicie twoje własne. Paulo Coelho

imageJestem alkoholikiem, podczas swojego picia byłem mistrzem wyszukiwania wymówek. Szukania, a potem również znajdowania winnych całej sytuacji. Zawsze ktoś Zawsze coś. Zawsze gdzie indziej. 

To prawda, byłem w mechanizmie iluzji i zaprzeczeń i nie piszę tego po to, by się tłumaczyć, bo nie to było przyczyną. Przyczyną było to, że bałem się wzięcia odpowiedzialności za swoje czyny. Bałem się, że nie podołam. Że ktoś zauważy, że sobie nie poradziłem. 

Czy czuję się winny? Jak cholera. 

Przestałem się jednak tym zadręczać. Przestałem się biczować w każdej chwili, każdego dnia pogrążając się w cierpieniu. Gapieniu się w przeszłość i żałowaniu jej. Trwało to długo, aż zrozumiałem, że nie ma czego żałować. 

Bo przeszłość jest niezmienna. Jest mi przykro. Jest mi wstyd. Pamiętam o tym, lecz nie jestem w stanie tego zmienić. Nie zrobię z tym już nic - stało się i nie można tam wrócić. Co mogę dziś zrobić, to żyć dalej. Spróbować odkupić winę. 

Zadośćuczynić, choć nie za wszelką cenę. Są też takie winy, których nie da się odkupić. I muszę z nimi żyć. 


Notkę można również obejrzeć na YouTube. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości