olgerd olgerd
198
BLOG

Przestawiciel

olgerd olgerd Kultura Obserwuj notkę 1

Wchodzi menel do sklepu. Lekko wstawiony i woniejący... No, wiecie, tak dość kwaśnym zapachem od niego zalatywało.

- Soom cygara? - spytał.

- Są - odpowiedziała ekspedientka.

- Pooooile?

- Po złoty czterdzieści.

- Pani da jednooo...

Podała. On, kiwając się na boki, zaczął liczyć grosiki, które trzymał na dłoni. Wtedy ja się włączyłem do rozmowy.

- Chyba nie kubańskie? - spytałem.

Popatrzył na mnie swoim łagodny, lekko rozbieganym wzrokiem i odparł:

- No, weźże człoooowieku nie żartuj z przestawiciela klaaasy roooobotniczej...

Wysypał drobniaki na ladę i kręcą dłonią niewielkie kółko dodał:

...tymaczasooooowo na bezroooboooociu...

Jakże radośnie zadźwięczał dzwoneczek w drzwiach, gdy wychodził.

olgerd
O mnie olgerd

Byłem cieciem na budowie, statystą filmowym, ratownikiem wodnym, ogrodnikiem, dziennikarzem itp. Obecnie "robię w sztuce". Nie oczekuję, że zmienię świat; problem w tym, że on sam, zupełnie bez mojego wpływu, zmienia się na gorsze. Mrożek pisał: "Kiedy myślałem, że jestem na dnie, usłyszałem pukanie od spodu". To ja pukałem! Poprzedni blog: http://blogi.przeglad.olkuski.pl/nakrzywyryj/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura