jumpingjack jumpingjack
130
BLOG

Kreatywna gospodarka - Co spada a co rośnie cz. II

jumpingjack jumpingjack Gospodarka Obserwuj notkę 2

 Jakiś czas temu kilku znajomymobiecałem streścić 8 nowych zasad pieniądza, skoro stare już nie działają. Nie byłem w stanie wykonać obietnicy z dnia na dzień. Pisałem z przyjaciółmi jeden z projektów europejskich (mój kolega nazywa tę chorobę "grantozą". No tak, ale z czegoś trzeba żyć, więc traktuję to, jako "narzędzie okresu przejściowego". Wystarczy jednak przekartkować (przewebować) nagłówki Wall Street Journal, poczytać blog Krugmana, czy komentarze ludzi w USA i EU, żeby stwierdzić, że dzisiejszy porządek świata odchodzi na naszych oczach w przeszłość.

W końcu, jak miałem "spokój z tyłu głowy" po napisaniu i złożeniu projektu - przekartkowałem "Spisek Bogatych" (w polskiej wersji) Roberta Kiyosakiego i wypisałem nowe zasady w formie kwintesencji, bo warto o nich pamiętać.

Mój syn pracuje za granicą u jednego z przewożników lotniczych

. Ale wkrótce przestanie tam pracować, bo firma uziemi na zimę kilkadziesiąt swoich samolotów, bo... oszczędności, ludzie mniej latają, ceny paliwa rosną, jak mówi CEO firmy.
Więc mój syn szuka nowej pracy. Stare zasady (ucz się dobrze, studiuj, pójdż do dobrej pracy, pracuj, kup samochód, pracuj, awansuj, ożeń się, kup dom, spłacaj kredyt hipoteczny, pracuj aż do śmierci - chyba przestały już działać. (Nie żebym miał coś przeciwko małżeństwom). Nasze otoczenie finansowe (rządy z rosnącymi długami publicznymi, ZUSy z marmurowymi siedzibami, kolesiostwo systemu partyjnego, 75 % zagranicznych banków w Polce) utrudniają przetrwanie szczęśliwych rodzin, nie nastraja to do bycia mnie też do zostania kolejną "owcą do strzyżenia".
Żeby jednak nie być "owcą strzyżoną przez banki i "przyjaciół królika" " trzeba zacząc się stosować do nowych zasad rządzących życiem pieniądza. Oto one :

8 NOWYCH ZASAD PIENIĄDZA Robert Kiyosaki (Conspiracy of the Rich)

1. PIERWSZA NOWA ZASADA :
pieniądze to wiedza
2. DRUGA ZASADA
naucz się korzystać z długu
3. TRZECIA ZASADA
naucz się kontrolować przepływ pieniężny
4. CZWARTA ZASADA
Przygotuj się na złe czasy, a nigdy Ci się nie przytrafią
5. PIĄTA NOWA ZASADA
działaj szybko
6. SZÓSTA ZASADA
naucz się języka pieniędzy
7. SIÓDMA ZASADA
życie to gra zespołowa, więc starannie dobieraj członków do swojej drużyny
8. ÓSMA ZASADA
skoro pieniądze stają się bezwartościowe, naucz się drukować* swoje własne

* - nie jest to Broń Boże zachęta do drukowania fałszywych banknotów NBP. Jest to raczej zachęta do zarabiania w internecie, uruchomienie swoich produktów sprzedawanych legalnie w sieci, inwestycji w nieruchomości, posiadania akcji swojej firmy na giełdzie, innymi słowy - do budowy swoich własnych aktywów. Nikt tego za nas nie zrobi. Mamy swoje życie we własnych rękach
jumpingjack
O mnie jumpingjack

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka