Bloxer Bloxer
36
BLOG

Rozmowy ze zdrajcą

Bloxer Bloxer Polityka Obserwuj notkę 12

Akt I

Scena 1. Wrocław 4 rano, lato 2006 r. Dwie postaci. Mężczyzna między 40-50 lat, siedzący za kierownicą i zaspany młodzian na tylnym siedzeniu.

Taksówkarz: "Panie drogi, te wszystkie emigranci, co to ich Polska powyuczała za darmo, a tera powyjeżdżali, to powinni najpierw oddać te pieniądze, za tą naukę, Panie! To nie są patrioci!"

Nic nie odpowiedziałem, choć powinieniem. Spieszyłem się na samolot do Dublina: "Daleko jeszcze do lotniska?"- rzuciłem tylko.

Scena 2. Dublin 6 po południu, wiosna 2008. Czytam na onet.pl: "Emigranci przysłali w 2007 roku ponad 20 mld zł do Polski".

Cofam się pamięcią o ponad rok, znów siedzę w tej samej taksówce i mówię: „Mało ci jeszcze, lamusie?"

Akt II

Epilog. Dublin. Brat z rodziną wpada na kilka dni. Odwiedzić. Znów dwie postaci, chałasujące dzieci w tle.

Abel: „Kain, przyjechałbyś tu na rok, dwa tak jak ja, zarobił, zaoszczędził. Dobry zawód masz, zarobisz więcej ode mnie, będzie ci lepiej po powrocie."

Kain: „Nie mogę, ktoś będzie musiał się opiekować rodzicami na starość, nie wszyscy mogą sobie ot tak wyjechać, jak ty."

Abel: „Kain, jaka starość, przecież oni dopiero po 50-tce, pracują jeszcze. O czym ty mówisz? Przecież ja tutaj też tylko na chwilę jestem, wiesz dobrze... o czym ty, co ty... o co?"

Kain uśmiecha się tylko. Abel się odwraca na pięcie i wychodzi. Klnie w duchu, łzy złości same napływają do oczu.

Bloxer
O mnie Bloxer

Nie spekuluję na: - żywności - ropie naftowej - spółkach tytoniowych bo są bardziej etyczne sposoby zarabiania pieniędzy. Polska Federacja Rynku Nieruchomości opublikowała wpis "-30%" na swojej stronie: www.pfrn.pl/files/Analiza_sytuacji_na_rynku_nier.doc "To rzeczywiście był ciekawy komentarz (o rynku nieruchomości). Trudno nie zgodzić się z tezami stawianymi przez jego autora." Piotr Kuczyński- analityk giełdowy, o wpisie "-30%?"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka