zapluty antyeuropejczyk zapluty antyeuropejczyk
3059
BLOG

Hołd PiS-u złożony Platformie.

zapluty antyeuropejczyk zapluty antyeuropejczyk Gospodarka Obserwuj notkę 119

          To co słyszę i czytam po obniżeniu  przez S&P ratingu polskiej gospodarki wprawia mnie w zdumienie i… wesołość.

         Skąd zdumienie? Mimo wszystko, w dalszym ciągu nie jestem w stanie obojętnie przejść obok stadnych zachowań zwolenników dwóch wrażych obozów  naszej polityki. Czytam, iż obniżenie ratingu to nieistotne wydarzenie będące co najwyżej  kolejnym przejawem walki kapitalistów i imperialistów z Polską, która raptem czy miesiące temu cudownym zrządzeniem losu wybiła się na niepodległość i zagraża możnym tego świata.  I jeśli świat tego nie rozumie to gorzej dla świata.

Ale czytam też, że obniżenie ratingu - mimo iż będzie kosztowne - pomoże spuścić łomot rządzącym. Nie ma bowiem takiej ceny, której nie można by za ten chwalebny łomot zapłacić. 

Smutne. Typowe. Ale ciągle budzi moje zdziwienie.

          A co budzi moją wesołość? Kolejni ministrowie na wyścigi zaczęli zapewniać, że polska gospodarka na obniżenie raitingu nie zasłużyła bo nasze wskaźniki makroekonomiczne są bardzo dobre a to oznacza, ni mniej ni więcej, tylko to, że ....„Polska nie jest w ruinie” :) . Ja ministrom w tej kwestii wierzę – bo dlaczegoż miałbym nie wierzyć ? :) Spytacie skąd zatem wesołość? Ano odpowiem pytaniem na pytanie : po kim ten rząd odziedziczył te dobre makroekonomiczne wskaźniki? Jakby to powiedzieć… :)  Nie mówiąc o takich „drobiazgach” jak zapewnianie o umacnianiu niezależności NBP. Tak jakby wcześniej nikt ze środowiska PiS-u nie mówił o zmianie roli NBP i obarczenie tej instytucji obowiązkiem pobudzania gospodarki,  co siłą rzeczy musi tę niezależność ograniczyć ( na plus PiS-owi można zapisać to, iż  mówi o tym otwarcie, a nie przy restauracyjnym stoliku) .

       No cóż – mam przeczucie, że polska polityka wprowadzi mnie jeszcze w niejedno zdumienie, a w takich chwilach wesołość dla zdrowotności też się przyda :) 

To ja - ortograficzny abnegat : Wypełniasz PIT? Przekaż 1% podatku. W formularzu PIT wpisz numer: KRS 0000037904 W rubryce „Informacje uzupełniające - cel szczegółowy 1%” podaj: 24463 Ziętarska Monika

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka