Przemysław Mandela Przemysław Mandela
55
BLOG

Requiem Smoleńskie

Przemysław Mandela Przemysław Mandela Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Jako, że autorowi trudno, zwłaszcza w ostatnich dniach, uwolnić się od twórczości Jacka Kaczmarskiego, najlepszym sposobem uczczenia pamięci tragicznie zmarłych będzie posłużenie się słowami tego wspaniałego polskiego barda.

Śpijcie spokojnie ojcowie i matki
Naszego "ja" - co tak dziś niewyraźne.
Już poza wami żywotów przypadki
I wybór między zbawieniem, a kaźnią.
Was nic już więcej obchodzić nie musi
Dotknięci życiem - snujcie śmierci smutek.
To nam spuściznę dziwną czas wykrztusił,
Niewymienialną na żadną walutę.

Śpijcie - wy poza dobrem, poza złem
Requiem.

 

Bogowie, dajcie mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Dajcie mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I dajcie mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego. - Marek Aureliusz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura