Zetor Zetor
857
BLOG

Dlaczego jestem Polakiem?

Zetor Zetor Kultura Obserwuj notkę 14
Zainspirowany przez Trystera, Rybitzky'ego, Tezeusza i ich komentatorów, napiszę dziś swoje narodowościowe credo. Czyli wyjaśnię, dlatego nie jestem jeszcze Amerykaninem, i dlaczego będąc Polakiem mogę spluwać widząc za granicą polską ambasadę, ale nigdy widząc polską flagę, i dlaczego dla wszystkich innych Polaków mogę być renegatem, będąc dalej Polakiem. JESTEM POLAKIEM.JEDNAK NIE DLATEGO JESTEM POLAKIEM, BO KOCHAM POLSKĄ PAŃSTWOWOŚĆ I NIE MOGĘ BEZ NIEJ ŻYĆ. PRZECIWNIE, NIE CIERPIĘ PAŃSTWA ZWANEGO POLSKĄ I CHĘTNIE ZAMIENIŁBYM JE NA 51 STAN AMERYKI ALBO ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO WIELKIEJ BRYTANII I SŁOWIAŃSZCZYZNY.JESTEM POLAKIEM, ALE NIE DLATEGO, ŻE JESTEM BIAŁYM KATOLIKIEM URODZONYM W POLSCE Z POLSKICH RODZICÓW. NIE MA TO NIC DO RZECZY. BO POLSKOŚĆ TRZEBA MIEĆ W SERCU, NIE W AKCIE URODZENIA.JESTEM POLAKIEM, ALE NIE DLATEGO, ŻE POLAKÓW SZCZEGÓLNIE KOCHAM. W WIELU KRAJACH ŚWIATA ŻYJĄ LUDZIE GENERALNIE GODNIEJSI MIŁOŚCI.JESTEM POLAKIEM, ALE NIE DLATEGO, ŻE KOCHAM POLSKĘ. JEST WIELE KRAIN, KTÓRE MOGĘ MIŁOWAĆ MOCNIEJ, I WIELE MIEJSC, GDZIE BYŁOBY MI LEPIEJ. ALE JEDNAK JESTEM POLAKIEM.JESTEM POLAKIEM, BO ŁATWIEJ MI ZROZUMIEĆ POLAKA NIŻ HISZPANA, I ŁATWIEJ MI BYĆ BRATEM DLA POLAKA.JESTEM POLAKIEM, BO DLA MNIE WYNALAZCĄ ŻARÓWKI JEST JAN SZCZEPANIK.JESTEM POLAKIEM, BO POLSKA FANTASTYKA JEST DLA MNIE CZYMŚ ZUPEŁNIE INNYM I LEPSZYM NIŻ TA ZAGRANICZNA.JESTEM POLAKIEM, BO KIEDY CZYTAM O POLSKICH OBOZACH KONCENTRACYJNYCH, ROBI MI SIĘ SMUTNO.JESTEM POLAKIEM, BO KIEDY SŁYSZĘ HASŁO „FIRST TO FIGHT", TO WIDZĘ POSTRZĘPIONY SZTANDAR Z ŻELAZNYM ORŁEM, A NIE GODŁO FIRST ARMOURED.JESTEM POLAKIEM, BO KIEDY ZOBACZYŁEM W FILMIE O JANIE PAWLE II SCENĘ, W KTÓREJ NIEMCY ZAJMUJA KRAKÓW, A HANS FRANK UBLIŻA POLSKIM PROFESOROM, WYBIEGŁEM Z DOMU I DŁUGO PĘDZIŁEM PRZED SIEBIE.JESTEM POLAKIEM, BO KIEDYŚ, CZYTAJĄC BAJKI ANDRZEJA PILIPIUKA O POLSCE OD MORZA DO MORZA ZAUWAŻYŁEM WIELKIE, CIEPŁE ŁZY SPŁYWAJĄCE MI PO POLICZKACH. I JESZCZE JEDNO. JESTEM POLAKIEM, BO WIEM, ŻE KOBIETY PRZY POWITANIU POWINNO CAŁOWAĆ SIĘ RĘKĘ.
Zetor
O mnie Zetor

Twórca - raz na miesiąc, leniwy do imentu. Libertarianin - tyle wolności ile można tyle atlantyckiego imperializmu żeby zlikwidować jeszcze gorsze państwa. Amerykanin - i do tego nacjonalista! Przykład na to jak można nim zostać nie mając obywatelstwa i nigdy nie ruszając się z Europy. Transhumanista - religia taka, popularna szczególnie w Dolinie Krzemowej; głosi ze przy tym tempie postępu technicznego ludzie zaczną niedługo posiadać cechy boskie, a przynajmniej nadludzkie, takie jak dodatkowe zmysły czy nieśmiertelność, i z tego każdy już sobie sam wyciąga wnioski. Można sobie wierzyć, znajdować w tym pociechę, czuć się wyjątkowym i w imię tego tworzyć i zabijać, jak w przypadku każdej innej religii. GG: 7211588 - nabluzgaj mi w cztery oczy ;)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura