Adam Michnik jest naczelnym „GW” od 1989 roku. Fot. Adrian Grycuk/CC BY-SA 4.0
Adam Michnik jest naczelnym „GW” od 1989 roku. Fot. Adrian Grycuk/CC BY-SA 4.0

Bardzo niska sprzedaż „Gazety Wyborczej”! Po raz pierwszy poniżej 100 tys. egzemplarzy

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 212

W styczniu 2018 r. wszystkie dzienniki odnotowały spadki, ale najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Mimo to jest wciąż na podium – za „Faktem” i „Super Expressem”.

Po raz pierwszy w historii sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” spadła poniżej 100 tysięcy egzemplarzy. Jej średni wynik w zestawieniu dzienników poszedł najbardziej w dół - o 18,25 proc. do 96 668 egz. Jednocześnie „GW” zanotowała najniższą miesięczną średnią sprzedaż ogółem w historii – tak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przeanalizowanych przez wirtualnemedia.pl.

Jak wygląda pierwsza dziesiątka sprzedaży dzienników w styczniu 2017 roku? Najlepiej sprzedawał się „Fakt”, następnie „Super Express”, „Gazeta Wyborcza”. Dalej „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita”, następnie „Przegląd Sportowy”, „Gazeta Polska Codziennie” i „Puls Biznesu”. Ranking zamyka „Parkiet Gazeta Giełdy”. Poza „Wyborczą” duże dwucyfrowe spadki sprzedaży zaliczyły w ubiegłym miesiącu „Rzeczpospolita” i „Parkiet Gazeta Giełdy”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Czytaj: Ambasador Przyłębski kontra „Gazeta Wyborcza”: Nie jestem i nigdy nie byłem agentem służb

Od momentu powstania „Gazety Wyborczej” do końca 1989 roku jej średni nakład sięgał miliona egzemplarzy. W 1994 r. nakład dziennika sięgał 511 tysięcy egzemplarzy, z czego sprzedawanych było przeciętnie 418 tysięcy. W latach późniejszych nakład i sprzedaż spadała, ale od od 1997 rosnąć. W 1999 w obiegu ukazywało się średnio 569 tysięcy egzemplarzy pisma, z czego przeciętnie 443 tysięcy było sprzedawanych.

W grudniu 2003 „Wyborcza” straciła pozycję najpoczytniejszego dziennika na rzecz „Faktu”, jednak utrzymała w latach 2004–2007 sprzedaż na poziomie powyżej 400 tysięcy egzemplarzy. Od tamtego czasu sprzedaż „Gazety Wyborczej” spada jednak systematycznie. Po zmianie władzy państwowe instytucje i firmy oraz spółki Skarbu Państwa ograniczyły prenumeratę gazety. W wyniku strat finansowych wydawca pisma, Agora SA, zarządził grupowe zwolnienia dziennikarzy oraz zrezygnował z zatrudniania korespondentów zagranicznych. 

Od 1989 redaktorem naczelnym dziennika jest Adam Michnik.


Na ten temat:

Spada sprzedaż "Gazety Wyborczej". Agora szykuje zwolnienia grupowe

Rząd wycofuje się z prenumeraty "Gazety Wyborczej" i "Newsweeka"



Źródło: wirtualnemedia.pl. Wikipedia.pl

KW

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura