Euro2012 Euro2012
574
BLOG

Logo Euro 2012 - wpadka, czy reguła ?

Euro2012 Euro2012 Gospodarka Obserwuj notkę 8

Za Nami decyzja związana z logiem Euro 2012. Jak pokazuje logo wielu nadal myli Holland z Poland, nie mówiąc o barwach narodowych...to poważe ostrzeżenie.

Wbrew temu co słyszymy pozycja spółki PL.2012 jest niezwykle słaba...w negocjach z UEFA, bo prezes Marcin Herra na dyebacie o Euro 2012 w trakcie okrągłego stołu nie ukrywał, że zna logo Euro 2012....

Zatem można zapytać dlaczego nikt ze spółki PL.2012 nie protestował wobec pomylenia barw narodowych, ani wobec symbolicznych tulipanów...

Jak już pisaliśmy logo być może za bardzo nam nie zaszkodzi, trudno jednak powiedzieć, że pomoże w promocji Polski na świecie, a także w promocji Polski i Ukrainy.

Bo czy można stwierdzić, że tulipany są naszym wspólnym symbolem ?

Co tak naprawdę symbolizuje logo Euro 2012 ?

Przed Polską daleka droga w promocji własnego wizerunku - z budżetu państwa wydajemy na to rocznie 300 milionów złotych...i co dla artysty z Portugali....Polska to raczej Holandia i nikt owego Pana z tego błędu nie wyprowadził....

Euro 2012 to koszt około 80 - 100 miliardów złotych, w większości ponoszonej przez polskich podatników.

Historia z logiem Euro 2012 pokazuje, że nikt nie był wstanie przypilnować interesów polskich podatników i logo reklamuje turniej UEFA Euro 2012, a co Polską ?.

Ukraińcy tak często w Polsce pokazywani jako owi słabsi partnerzy mają w nim choć barwy narodowe i motyw ze swojej ludowej tradycji. Oby przykład z logo nie stał się regułą w przygotowaniach do Euro 2012. 

Kto zarobi na logo, kto je chroni ? bo EURO 2012 to przede wszystkim biznes - jak wielokrotnie przypominaliśmy i będziemy przypominać.

Informacja ze strony spółki PL.2012:

Logo pod ochroną

logo_euro2012Oficjalne logo podlegać będzie ochronie. Podobnie stanie się w przyszłości z maskotką Mistrzostw oraz logotypami poszczególnych miast gospodarzy.Używanie oznaczeń związanych z mistrzostwami w celach komercyjnych lub promocyjnych bez wcześniejszego uzyskania zgody UEFA jest niedozwolone. Pierwszeństwo w używaniu przyszłej oficjalnej symboliki (logo, maskotka etc.) UEFA EURO 2012TM posiadać będą przede wszystkim miasta gospodarze oraz oficjalni sponsorzy turnieju. Pozostałe podmioty będą mogły ubiegać się o licencję na używanie stosownych oznaczeń w określonym zakresie. Z zapytaniami dotyczącymi warunków uzyskiwania licencji można występować również za pośrednictwem PL.2012.

Media mogą używać symboliki turnieju w celach informacyjnych, jako element przekazywania wiadomości o przygotowaniach oraz przyszłym przebiegu turnieju. Na jakiekolwiek inne używanie odpowiednich oznaczeń przez gazety, stacje telewizyjne, radiowe, portale internetowe (np. przeprowadzanie sponsorowanych konkursów dotyczących Turnieju etc. ) musi być uzyskana wcześniejsza zgoda.

Znaki towarowe zastrzeżone w związku z UEFA EURO 2012TM
Wytyczne dla mediów dotyczące używania znaków i oznaczeń związanych z UEFA EURO 2012TM.
Przedstawiamy Państwu oficjalne wytyczne UEFA dotyczące używania znaków i oznaczeń związanych z UEFA EURO 2012TM. Wytyczne dostępne są w wersji polskiej oraz angielskiej.

Wersja polska
ŹRÓDŁO: PAP/PL.2012
FOT.PAP/Leszek Szymański

Euro2012
O mnie Euro2012

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka