Nowak Nowak
73
BLOG

Em Es Kwadrat

Nowak Nowak Kultura Obserwuj notkę 8

    Różne sztuka zna sposoby,
    by dogodzić swoim synom,
    więc stworzyła żeńskie snoby
    na pożytek kabotynom.
   
(Boy)

   Otwarcie ms2 nie było „moim" eventem (znaczy „takim dla mnie"), ale sprowokowało kilka ciekawych zdarzeń. Wspominam o nich w ramach prywatyzacji niniejszego kanału. Ta prywatyzacja (jak każda) nie zawsze przynosi zamierzone efekty - ale, cóż, kto nie ryzykuje, ten nie je (kto nie pije, ten donosi; kto rano wstaje, ten leje jak z cebra).

   Było przyjemnie. Atmosfera oscylowała między niegroźnym snobizmem a towarzyskim ciepełkiem. Ten pierwszy daje się opisać za pomocą takiego incydentu:
   Stałem przed jakimś awangardowym płótnem (mniejsza o to, czy było nabite gwoździami czy poszarpane zębami artysty) - po chwili obok mnie zjawiło się młode małżeństwo. Najwyraźniej dzieło przypadło im do gustu, bo jak na komendę obydwoje wyciągnęli iPhony, pomajdrowali i zaczęli fotografować obraz.
   To jakaś dziwaczna forma obcowania ze sztuką. Niektórym ludziom muzeum oferuje przede wszystkim kolekcję gratisowych tapet do telefonu. Jestem ostrożny w stosunku do sontagistów - ale opisane zachowanie faktycznie ma w sobie coś z „przywłaszczania". Wydaje mi się to całkiem naturalne - tyle że... trochę nie na miejscu. Groszowy snobizm.
   Super-powiedzonko, które stosował Cz.-senior: „potęga zajoba w człowieku nie zna granic".

   Drugi element, tzn. towarzyskie ciepełko, przeważał. Ludzie spotykali się tu i ówdzie, gawędzili - było przyjemnie i przytulnie (czasem nawet dosłownie). Spotkałem J. - zastanawiałem się, czy go nie uraziłem tutejszym wpisem (bo, fakt, moja publiczna odpowiedź była trochę niefair) - jednak przywitaliśmy się sympatycznie. Dopiero potem wytarł o mnie ręce.

   W muzeum są dwie windy: pierwsza była wyłączona z użytku (siedział w niej zaaferowany technik); druga wjechała na piętro - i tam już została.
   Razem z B. dorobiliśmy do tego alegorię. Drugą windę nazwaliśmy „Socjalizm" - podciągnęła się na piętro, ale dalej nie pojedzie. Pierwsza winda została ochrzczona jako „Kapitalizm" - jeszcze przy niej grzebią, ale wkrótce ruszy na szczyt.
   Rzeczywistość zweryfikowana naszą metaforę. Pół godziny później „Kapitalizm" ani drgnął, nadal reperowany. „Socjalizm" ruszył - ale w dół. :-)

   Cóż jeszcze? Uświadomiono mi, że czerniawy dziwak-kurdupel, na którego stale natykam się w nocnym autobusie N1, to - shame on me - sławny Wiktor Skok. Podczas afterparty wykonywał jakieś skrecze. Z jego punktu widzenia, musiała to być fucha gorsza od grania do kotleta. Impreza odbywała się w pofabrycznej, surowej hali - a audytorium dzieliło się na tych, którzy gadali gdzieś po kątach - i na tych, którzy stali w dwudziestometrowej kolejce po darmowe piwo (w tym miejscu pragnę podziękować Organizatorce i Dwóm Organizatorom, którzy umożliwili mi wepchnięcie się na salę w pierwszej kolejności i dostęp do dziewiczej beczułki).

PS Motto cytowałem z pamięci, więc głowy nie dam, że tak to wygląda u Żeleńskiego.

Łódź, 22 XI 2008

Nowak
O mnie Nowak

14 I 2009 Spostrzeżenia geopolityczne 16 XII 2008 Christmas... Mouse! 10 XII 2008 Christmasy - Skalden 6 XII 2008 Christmasy - Moja Faja 18 XI 2008 Niepowiedzonka 22 XI 2008 Raista? Nein! 22 XI 2008 Em Es Kwadrat 18 XI 2008 Autorytet w proszku 15 XI 2008 Zakompleksiony program 11 XI 2008 To jest tak 5 XI 2008 Salonek bloginy 3 XI 2008 Totalniactwo 26 X 2008 Leopold czterech kultur 21 X 2008 Tereferendum 20 X 2008 Jeszcze raz, nieco jaśniej 6 X 2008 Jak gdyby nigdy nic 30 VI 2008 Cienki Bolek. Finał 28 VI 2008 Płaczę na filmach, gdy… 23 VI 2008 Cienki Bolek. Wspomnienie 22 VI 2008 Rocznica 13 VI 2008 Karny za chamstwo 8 VI 2008 Spontanicznie (2) 20 V 2008 Spontanicznie (1) 10 V 2008 Allen i za co lubię realizm 5 V 2008 Biurofilia 29 III 2008 Nowa stara ignorancja 12 III 2008 Niejasna estetyka 6 III 2008 Człowiek Kultury 11 II 2008 McDonald's a sprawa łódzka 8 I 2008 Scherzo 31 XI 2007 Życzenia staroroczne 22 XI 2007 Ekshumując Gutenberga… 17 XI 2007 Mistrz Andrzej 4 XI 2007 Wszystkich Świętych 2 XI 2007 Liberalizmu nie będzie 21 X 2007 Straszna sensacja! 14 X 2007 Praca domowa z WOS

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura