foto: internet
foto: internet
Arnie Arnie
1914
BLOG

Wieża do kpt Wrony: czy bezpiecznik jest włączony? Wrona: TAK !

Arnie Arnie Polityka Obserwuj notkę 8

Pojawiło się dziś tzw „Tymczasowe oświadczenie” PKBWL.

Nie wiem, co ma oznaczać ta dziwaczna formuła, ale nieważne.

Krótko i na temat:

1. Z raportu wstępnego PKWL:

Po przybyciu na lotnisko członków Panstwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych - PKBWL (około 15-20 minut po zakonczeniu ewakuacji pasaerów i załogi) przeprowadzono wstepna inspekcje statku powietrznego, w trakcie której  stwierdzono, że w kokpicie, na panelu P6, bezpiecznik C829 BAT BUS DISTR (na pozycji A1) znajdował sie w pozycji „wyłaczonej”  (foto).

Po podniesieniu samolotu z drogi startowej, (...) przeprowadzono test polegajacy na próbie wypuszczenia podwozia z wykorzystaniem instalacji alternatywnej. Po wczesniejszym podłaczeniu naziemnego zródła zasilania, wcisnieciu bezpiecznika (A1) BAT BUS DISTR (foto) i uruchomieniu alternatywnej instalacji wypuszczania podwozia podwozie zostało wypuszczone.

źródło:Raport Wstepny PKBWL-1400/2011-EPWA-SP-LPC (wer.1)

 

2. Andrzej Stankiewicz- WPROST 22.09.2012

Jedną z kluczowych rzeczy, które załoga słyszy od swych przewodników z wieży stołecznego lotniska, jest pytanie o zapasowy system wysuwania podwozia.Odpowiada, że – podobnie jak system hydrauliczny - także nie działa.Wieża pyta: czy bezpiecznik jest włączony?Nagrania z czarnych skrzynek zarejestrowały zarówno to pytanie, jak i odpowiedź: „Tak”.
Tyle tylko, ze gdy zaraz po awaryjnym lądowaniu przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych weszli do kabiny boeinga, bezpiecznik był wybity.

źródło: http://www.wprost.pl//ar/348782/

 

3. Oświadczenie Tymczasowe PKBWL z dnia 31.10.2012:

Przypadkowe przestawienie/ wyciągnięcie bezpiecznika w pozycję OFF jest bardzo trudne, jednakże jest to możliwe. Komisja nie wykluczyła zaistnienia takiej sytuacji.

Na podstawie dotychczas przeprowadzonych analiz technicznych i badań PKBWL może stwierdzić, że najbardziej prawdopodobną przyczyną niezadziałąnia alternatywnej instalacji wypuszczenia podwozia było położenie "wyłączone" bezpiecznika CT829 BAT BUS DISTR (...). Odrębną kwestią pozostaje wyjaśnienie, co było/mogło być powodem, że w danym momencie bezpiecznik ten był w położeniu "wyłączonym".

źródło: Oświadczenie Tymczasowe dotyczące wypadku (nr ewidencyjny PKBWL 1400/2011)

 

PKBWL w żadnym z dotychczas opublikowanych dokumentów słowem nie wspomina o kluczowym pytaniu z wieży o bezpiecznik.

 

W tej sytuacji są dwie możliwości:

1. Andrzej Stankiewicz mija się z prawdą.

2. PKBWL conajmniej manipuluje faktami, by ukryć ewidentną winę kapitana Wrony.

Osobiście w pierwszy punkt mocno wątpię.

Arnie
O mnie Arnie

"Michnik jest manipulatorem. To jest człowiek złej woli, kłamca, oszust intelektualny. Ideologia tych panów to jest to, żeby w Polsce zapanował socjalizm z ludzką twarzą. To jest widmo dla mnie zupełnie nie do zniesienia." źródło:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka