Asia Rysowniczka Asia Rysowniczka
906
BLOG

Kaplica zamkowa w Lublinie - rys. pięćdziesiąty szósty

Asia Rysowniczka Asia Rysowniczka Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

 

Byłam z rodzicami w Lublinie i poszliśmy na Zamek obejrzeć gotycką kaplicę. Kaplica jest cała we freskach bizantyjskich, które ufundował Władysław Jagiełlo. Mama się natym zna i dokładnie tłumaczyła, kto jest gdzie i co przedstawiają sceny na tych ikonach. I ja też troche wiedziałam.

Na samej górze po obu stronach jest Zwiastowanie - po lewej Anioł Gabriel. po prawej Maryja. Pod Aniołem Jezus wyciąga Adama i Ewę z otchłani, a jeszcze niżej jest Deesis. Pod Maryją po prawej stronie jest Trójca Święta (gościna u Abrahama)  a jeszcze niżej święci Paweł i biskupi. Pomiędzy Maryją a Aniołem w górze jest Mandylion. Na środku na samym dole jest kamienny ołtarz. Teraz ta kaplica nie jest czynna, można tylko ją zwiedzać, przez pół godziny.

Na rysunku tata robi zdjęcia, mama pokazuje mi w górze freski, a po prawej stronie jest jeszcze jakiś pan, który też robił zdjęcia.

 

Rysunek w dużym rozmiarze

Asia

 

Zwiastowanie

Mandylion

 

 

 

Lubię rysować

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura