Grim Sfirkow Grim Sfirkow
490
BLOG

Konkurs historyczno - krajoznawczy wxFiszek - trudne!

Grim Sfirkow Grim Sfirkow Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

Pytanie chyba naprawdę trudne - co to za budynek i gdzie się znajduje?

Aby trochę ułatwić kilka informacji dodatkowych. Budynek ten związany jest z jedną z najbardziej znanych polskich rodzin arystokratycznych, o co najmniej 600 letniej historii. Gdybym podał to nazwisko, to także miejsce na zdjęciu było by oczywiste, bo miejscowość ta jest nierozerwalnie z nim złączona. Była w końcu ich własnością przez niemal 600 lat, do II wojny światowej! Często się mówi o tej rodzinie, że to są ... z ... - no właśnie, stamtąd. Dodatkowa informacja - tej miejscowości nie ma na mapie, została wchłonięta przez sąsiednią. Za to ta sąsiednia ma w herbie znak herbowy owej rodziny. Przedstawiciele tej rodziny bardzo wysoko zaszli w czasie zaborów, a w czasie II wojny jej przedstawiciel był zaangażowany w działalność patriotyczną i znalazł się nawet w obozie koncentracyjnym. No chyba już napisałem za dużo ;-)

Nagroda ta sama - aktywacja programu wxFiszki  (http://wxfiszki.pl) dla pierwszych trzech osób z prawidłowymi odpowiedziami.

 

Update: widzę, że jest krucho, tak jak przewidywałem. No to drobna podpowiedź - ten przedstawiciel o którym pisałem, to właściwie przedstawicielka i to z tytułem profesorskim. Teraz to już chyba wszystko jasne.

Popieram prawo własności, JOW, niskie podatki, przejrzyste prawo, karanie przestępców. Jestem przeciw uchwalaniu prawa, którego nikt nie będzie przestrzegał (poza frajerami). Nie mam nic przeciw skandynawskiemu modelowi państwa, o ile jego wprowadzanie rozpocznie się od przywrócenia monarchii.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura