chouans chouans
343
BLOG

83 % Gowina w …

chouans chouans Polityka Obserwuj notkę 1

Tyle procent mi „wyszło” po wypełnieniu ankiety Gowina. Nie o procenty jednak chodzi, a o to , na jakie pytania udzielałem odpowiedzi. I mam wrażenie , że ktoś mnie chce zrobić w balona. Bo ankieta wygląda tak, jakby ktoś pytał czy wolisz słońce, czy deszcz, lubisz zimno czy ciepło, popierasz niskie ceny czy wolisz drożyznę. Jednym słowem – ściema i tyle.

 

Szanowny były minister Gowin podobno wymyślił ową ankietę w celu na przygotowania swojego  swoje wystąpienia na zbliżającej się konwencji PO i tym samym wskazania, ile to pozostało platformy w platformie w dniach dzisiejszych.

Nie jestem , nie byłem, i raczej nie będę wyborcą PO, natomiast zaciekawiło mnie , co tam wymyśliła ta „wielka nadzieja białych” i o co tu chodzi. Zatem odpowiedziałem zgodnie z listą pytań, wynik pokazał wspomniane 83% a mnie pozostało zdziwienia i co najmniej niesmak.

Co jest ,a czego nie ma ?

Jest zestaw pytań o wybory, redukcję liczby posłów, o podatek 15%, o dzieci i ogólnie pomoc państwa dla rodzin, o kilka innych drobiazgów. Brak natomiast pytań o sprawy najważniejsze – o  miejsce Polski w UE, o wprowadzanie euro, o zacieśnianiu polskiego prawa z nowymi/ lewackimi pomysłami unijnymi, o programy edukacyjne i szkolnictwo (poza pytaniem o 6-latki) redukujące edukację do nauki czytania bez potrzeby zrozumienia,o prawo podatkowe i emerytalne (poza ogólnikami), o stopień działalnośc państwa w gospodarce, o politykę międzynarodową, o sprawy obywatelskie i samorządowe w zakresie ogólnie mówiąc
obyczajowym, o rozwój gospodarki, infrastruktury, o słuzbę zdrowia, o prywatyzację (byłą i planowaną),  o  podejście państwa do wymiaru sprawiedliwości, służb i tak powszechnych "nieprawidłowości" czy zwykłego bezprawia fundowanego przez rozgrzanych sędziów, i wiele wiele innych.

Zabrakło pytań o sytuację krajową –  o Smoleńsk (ogólnie biorąc – nie w sensie zamach był/nie był, ale o działalność i odpowiedzialność polskich organów, rządu, premiera, innych osób odpowiedzialnych itp.), brak pytań o jednoznaczne rozliczenie pozostałości PRL – lustracje, odkomunizowanie prawa, weryfikację przywilejów itp. , o tzw. „media” – TVP, TRWAM, prawo prasowe i „mowę nienawiści”.

Jednym słowem – wygodny zestaw dla niezorientowanych, z których wyrosnąć ma „masa krytyczna ” wspierająca to , co sobie Gowin myśli i planuje.  Bo z takiego zestawu dosłownie nic a nic nie wynika – nawet te dotyczące rodziny, podatków czy polityki nie mają jakiegoś konkretnego celu – każdy z celów funkcjonuje niezależnie, czasami wręcz sprzecznie z sobą, nie widać w tym żadnej konsekwencji czy linii postepowania. Pytania jak z quizu czy milionerów.

Podsumowując,  co chce wiedzieć o swoich zwolennikach J.Gowin ? Czy lubią ciepłą wodę z kranu ?  I to ma być wnioskiem o poprowadzenie PO nową drogą do dobrobytu ?

chouans
O mnie chouans

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka